افزایش ۶.۴ درصدی معاملات مسکن در تهران

بانک مرکزی اعلام کرد:

افزایش ۶.۴ درصدی معاملات مسکن در تهران

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ را اعلام کرد که بر این اساس معاملات مسکن در تهران با رشد 6.4 درصدی مواجه شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ از سوی بانک مرکزی منتشر شد.

تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است. در این گزارش آمده است:

 در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ ، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۶.۴ هزار واحد مسکونی که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگا‌ه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۵.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، گزارش ذیل صرفا معطوف به بررسی حوزه تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران است .

١ - حجم معاملات مسکن

در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ١٦٣٧٤ واحد مسـکونی رسـید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسـی توزیـع تعـداد واحـدهای مسـکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ حاکی از آن است که واحدهای تا ٥ سـال سـاخت بـا سهم ۴۷.۶ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌انـد. سـهم مـذکور در مقایسه با اردیبهشت‌ماه سال قبل ٤/٤ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای بـا قـدمت ٦ تـا ١٠ سال و بیش از ١٥ سال افزوده شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.