فیلیپین در ۲ میدان نفتی ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

فیلیپین در ۲ میدان نفتی ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت دولتی پی ان او سی فیلیپین یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی نفت ایران برای سرمایه گذاری در ۲ میدان نفتی ایران و خرید نفت از ایران امضا کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ازتسنیم ، شرکت دولتی پی ان او سی فیلیپین یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی نفت ایران برای همکاری های نفتی امضا کرده است.

این یادداشت تفاهم مجموعه شامل ارزیابی، مرور و برآورد اولیه اجرای چند پروژه نفتی در ایران و فیلیپین است که بین معاون توسعه شرکت ملی نفت ایران،  غلامرضا منوچهری و رئیس شرکت پی ان او سی، پدرو آکینو به امضا رسیده است .

سرمایه گذاری برای توسعه میدان های نفت و گاز پاسانان و توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین، سرمایه گذاری برای ساخت یک کارخانه تولید ال ان جی در ایران و همچنین تامین نفت پالایشگاه پیشنهادی در میندانائو از جمله پروژه های تعریف شده در این توافق است.

میدان نفتی دارخوین در 30 کیلومتری خرمشهر واقع شده و 3.6 میلیارد بشکه ذخیره نفتی دارد. میدان نفتی و گازی پاسانان نیز در 170 کیلومتری جنوب غرب اهواز قرار گرفته است. ذخایر این میدان 50 تریلیون فوت مکعب گاز تخمین زده شده و انتظار می رود بتوان روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز و 31 هزار بشکه در روز نفت از این میدان استخراج کرد.

شرکت پی ان او سی در نظر دارد طی 3 سال آینده پالایشگاهی در میندانائو احداث کند و نفت این پالایشگاه را از ایران وارد کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.