اختصاصی/ نسل جدید مشتریان به دنبال چابکی و ارزش افزوده‌اند

اختصاصی/ نسل جدید مشتریان به دنبال چابکی و ارزش افزوده‌اند

احمد سلمانی آرانی، عضو هیأت مدیره بانک سینا در حاشیه نمایشگاه بانک، بیمه و بورس با تأکید بر رویکرد چندوجهی به تحول دیجیتال گفت: دیجیتال تنها به فناوری اطلاعات محدود نمی‌شود، بلکه دربرگیرنده رفتار و تجربیات مشتری، مدل‌های کسب‌وکار، فرآیندها و ساختارهای سازمانی است. 

به گزارش دیوان اقتصاد، سلمانی آرانی می گوید: اگر انتظارها صرفاً از حوزه آی‌تی باشد، مسیر تحول ناقص خواهد ماند؛ باید از مارکتینگ، طراحی سفر مشتری و نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار نیز پرسش کرد.

وی افزود: ما در بانک سینا روزانه ظرفیت جذب هزار مشتری جدید برای ارائه خدمات و تسهیلات را داریم و این عدد، نشان‌دهنده ظرفیت بالای سامانه‌ها و کانال‌های ارتباطی بانک است.

عضو هیات مدیره بانک سینا  با اشاره به استقبال قابل توجه از اپلیکیشن‌های بانک اظهار کرد: تاکنون ده‌ها هزار نفر اقدام به نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های خدماتی بانک کرده‌اند.

وی ادامه داد: از سال گذشته پروژه‌هایی در بانک سینا آغاز شده که به‌زودی نتایج آن در قالب ماژول‌های متنوع خدماتی، از جمله STM، AMTL و سایر نسخه‌های مورد انتظار مشتریان و بانک مرکزی در بسترهای اینترنتی و درگاه‌های خدمات ارزش افزوده، قابل مشاهده خواهد بود.

سلمانی آرانی همچنین با بیان اینکه نظام بانکی به‌ناچار بخشی از املاک و دارایی‌ها را بابت تسویه مطالبات تملک کرده، گفت: برخی از این املاک دارای مسائل حقوقی یا کاربری‌های خاص هستند، اما تلاش بانک سینا برای فروش و تعیین تکلیف آن‌ها ادامه دارد.

 وی تأکید کرد: الزام داریم این املاک را به فروش برسانیم و این موضوع به دلایل مختلف اقتصادی یا حقوقی تاکنون با چالش‌هایی همراه بوده است.

در پاسخ به پرسشی درباره رقابت ناسالم برخی بانک‌ها در نرخ سود سپرده، عضو هیأت مدیره بانک سینا تصریح کرد: ما تابع مقررات بانک مرکزی هستیم و به هیچ وجه از چارچوب تعیین‌شده عبور نمی‌کنیم. 

وی افزود: رقابت بر سر نرخ سود، ریشه در تقاضای بالای منابع دارد، اما این بانک با تکیه بر منابع ارزان و در چارچوب دستورالعمل‌ها، به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم و بخش تولید متعهد است.

سلمانی در پایان با اشاره به نقش نسل جدید در آینده بانکداری گفت: مخاطبان امروز بانک‌ها، نسل‌های تازه‌ای هستند که به دنبال کیفیت، چابکی و ارزش افزوده‌اند. بانک‌ها باید با این نسل گفت‌وگو و مشارکت کنند و با جلب رضایت آنان، مسیر تحول دیجیتال را هموار سازند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.