مردم با مدیریت مصرف، از جیره بندی آب جلوگیری کنند

مردم با مدیریت مصرف، از جیره بندی آب جلوگیری کنند

چهارشنبه, ژوئن 21, 2017 - 14:20 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو با اعلام اینکه در شهرهای اصفهان و شیراز و همچنین استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان مشکل جدی تامین آب داریم، گفت: در صورتی که مردمِ این مناطق با وزارت نیرو همکاری و مقداری مصارف خود را کم کنند، جیره بندی آب در این مناطق نخواهیم داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال جیره بندی آب در فصل تابستان گفت: در نتیجه بارش هایی که در ابتدای امسال رخ داد، نگرانی ما نسبت به بسیاری از شهرها مرتفع شد.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب، گفت: همیشه چه در سال هایی که دچار کمبود باران هستیم و چه سال هایی که در شرایط عادی قرار داریم، نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم؛ شرایط کشور ما اینچنین است؛‌ کشور ما کشوری است که 210 میلیمتر در سال بارش دارد و این کمتر از یک سوم میانگین بارندگی جهان است.
وزیر نیرو اضافه کرد: البته در برخی شهرها از سال های گذشته کمبودهایی به صورت سنتی داریم که تلاش می کنیم این مشکلات را در سال آینده با احداث آب شیرین کن ها در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان به صورت کامل برطرف کنیم؛ شرایط امسال این مناطق مشابه سال های گذشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.