حضور شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی در کنگره جهانی نفت

حضور شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی در کنگره جهانی نفت

چهارشنبه, ژولیه 5, 2017 - 11:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بیست و دومین کنگره جهانی نفت در شرایطی برگزار میشود که ایران با قرار داشتن در دوران پسابرجام و بسترسازی برای فعالیت شرکتهای اکتشاف و تولید داخلی، میتواند از این فرصت برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری صنعت نفت استفاده مناسبی داشته باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا ، محمدعلی عمادی، دبیر کمیته ملی ایران و عضو کمیته برنامهریزی در شورای جهانی نفت، با اشاره به گسترش تعاملات بینالمللی ایران در دوران پسابرجام و ابراز علاقه شرکتهای بین المللی برای همکاری با کشورمان گفت: این کنگره فرصتی مناسب برای ارائه بستههای سرمایه گذاری و همکاری با شرکتهای توانمند در بخشهای مختلف صنعت نفت و گاز است.

وی ادامه داد: ایران در بخشهای مختلف کنگره جهانی نفت حضوری فعال دارد و از معاونت بینالملل وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، شرکت ملی نفتکش و شرکتهای خصوصی و اکتشاف و تولید ایرانی در این کنگره حضور مییابند.

به گفته عمادی، سخنرانی مقامات وزارت نفت در نشست‌های تخصصی مختلف، ارائه تجارب و دستاوردهای صنعت نفت در بخش نمایشگاهی، ارائه مقالات و حضور فعال کمیته جوانان از برنامههای تدارک دیده شده ایران در کنگره جهانی نفت است.

**رتبه سوم ایران در تعداد مقالات پذیرش شده

وی افزود: کنگره جهانی نفت در چهار بخش اصلی اکتشاف و تولید در بخش بالادستی، پالایشگاههای نفت، انتقال و پتروشیمی، فرآیند گاز و انتقال و بازاریابی آن و در نهایت بخشهای مدیریتی در صنعت نفت (منابع انسانی، مدیریت دانش، HSE و...) برگزار میشود که کارشناسان ما در همه حوزهها مقالاتی ارائه دادهاند.

مشاور عالی معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در ادامه گفت: ایران، رتبه سوم را در پذیرش مقالات در بیست و دومین کنگره جهانی نفت کسب کرده است.

عمادی تصریح کرد: مقرر شده است پس از برگزاری این دوره، انجمن نفت، نقش ملی کمیته ایران را در شورای جهانی نفت عهدهدار باشد.

وی درباره نقشآفرینی کمیته جوانان کنگره جهانی نفت هم توضیح داد و گفت: انرژی جوانان به عنوان نیروی محرکه برای توسعه پایدار به ترویج نوآوری و همکاریهای بینالمللی بین همسالان و کارشناسان ارشد حوزه انرژی منتهی میشود.

به گفته عمادی، کمیته جوانان کنگره جهانی نفت با هدف تقویت نیروی جوان صنعت نفت کشورهای مختلف به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع چالشهای پیش روی انرژی و تربیت مدیران و رهبران آینده این صنعت در سال ۲۰۰۶ بهصورت رسمی تشکیل شد و با گسترش فعالیتهای شورای جهانی نفت، در ایران هم کمیته جوانان تشکیل شد که هماکنون یکی از فعالترین کمیته جوانان کشورهای عضو شورای جهانی نفت به شمار میرود.

وی بر حمایت مدیران ارشد صنعت نفت از جوانان و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای آنان در مسیر اعتلای صنعت نفت تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بیست و دومین کنگره جهانی نفت، ۱۸ تا ۲۲ تیرماه امسال (۹ تا ۱۳ ژوئیه) در استانبول برگزار میشود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.