افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران به 50 نفر

قائم مقام وزیر صنعت اعلام کرد:

افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران به 50 نفر

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ایران باید در 50 کشور هدف با نگاه توسعه صادرات غیرنفتی رایزن بازرگانی داشته باشد و از این رو تعداد این رایزنان در آینده به 50 نفر افزایش می یابد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «مجتبی خسروتاج» در نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران با تجار و فعالان بخش خصوصی در محل نمایشگاه بین المللی تهران از رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بانان تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: اکنون 20 رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای هدف صادراتی حضور دارند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: نخستین و مهمترین وظیفه این افراد، افزایش حضور بنگاه ها و شرکت های ایرانی در آن کشورهاست زیرا توسعه صادرات بدون حضور در بازارهای بین المللی، بدون مراوده با خریداران و بدون ایجاد اعتماد در آنان میسر نیست.

خسروتاج با اشاره به برگزاری نشست امروز، افزود: رایزنان در نشست رو در رو با فعالان اقتصادی و تجاری با خواسته های بازرگانان و تجار آشنا خواهند شد و در ادامه از این نمایندگان ایران در سایر کشورها گزارشی خواهیم خواست تا بدانیم چقدر می توانیم به نیازها و خواسته های تجار جامه عمل ببخشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع از طیف خواسته های تجار و بازرگانان و دسته بندی آنها، متناسب با آنها به تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه بپردازیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.