سومین همایش مالی اسلامی ۱۲ آذر برگزار می‌شود

رییس انجمن مالی اسلامی:

سومین همایش مالی اسلامی ۱۲ آذر برگزار می‌شود

سه‌شنبه, نوامبر 28, 2017 - 16:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس انجمن مالی اسلامی ایران گفت: سومین همایش مالی اسلامی با محور توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در تولید و اشتغال ۱۲ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، علی صالح آبادی در نشست خبری سومین همایش مالی اسلامی اظهار داشت: این همایش از ساعت ۸ تا ۱۴ روز ۱۲ آذر در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه محور اصلی این همایش توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آن در تولید و اشتغال است، افزود: نقش ابزارهای مالی اسلامی در افزایش تولید، نقش ابزارهای مالی اسلامی در ایجاد اشتغال، آسیب شناسی ابزارها و عقود مالی اسلامی، امکان سنجی و روش‌های نوین تامین مالی و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی در جامعه از دیگر محورهای این همایش است.
صالح‌آبادی با اشاره به فراخوان ارسال مقالات و آثار تا پایان مهرماه گفت: به علت استقبال زیاد مهلت ارسال مقالات تا ۱۰ آبان تمدید شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ مقاله و امسال ۵۳ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که رشد مناسبی داشته است، گفت: همه مقالات در جلسه کمیته علمی همایش ارائه و برای هر یک داورهایی تعیین شد و در مجموع ۱۶ مقاله حائز شرایط شناخته شدند که تعدادی در همایش ارائه و تعدادی در فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی منتشر می‌شود.
رییس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه همچنین مقالات در قالب کتاب سومین همایش مالی اسلامی منتشر و در پایگاه‌های ‌ISC و سیویلیکا ثبت خواهند شد، تصریح کرد: سایت همایش به نشانی CIIF.IR نیز اخبار همایش را منتشر می‌کند.
صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: دو پنل تخصصی با عناوین«آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی» و «نقش ابزارها و بازارهای مالی اسلامی در افزایش تولید و اشتغال» در سومین همایش مالی اسلامی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جایزه مالی اسلامی سال گذشته برای اولین بار اهدا شد و امسال نیز ادامه می‌یابد، گفت: سال قبل این جایزه به دکتر موسویان به عنوان یک شخص حقیقی و سازمان بورس به عنوان شخص حقوقی اهدا شد.
رییس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه امسال برای اولین بار جایزه پژوهش برتر اهدا می‌شود، افزود: پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه مالی اسلامی تا ۱۰ آبان به دبیرخانه ارسال شد که یک پایان نامه دکترا و یک کارشناسی ارشد به عنوان برتر معرفی می‌شوند.
صالح‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های انجمن اظهار داشت: سایت انجمن به نشانی IAIF.IR در حال فعالیت است و مستنداتی برای محققین بارگزاری شده و بخش‌های اخبار نشست‌های تخصصی و همایش‌ها، معرفی کتاب، مقالات با قابلیت دانلود، کتابخانه انگلیسی با بیش از ۳۰۰ کتاب، معرفی پژوهشگران برتر در حوزه مالی اسلامی، موضوعات پیشنهادی برای پایان‌نامه ارشد و دکترا و استفتائات مالی اسلامی از دیگر بخش‌های سایت است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ نشست ماهانه از سلسله نشست‌های تخصصی مالی اسلامی در حوزه بازار پول، بازار سرمایه و بیمه برگزار شده است، گفت: فصلنامه علمی پژوهشی نیز با همکاری انجمن، دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان بورس منتشر می‌شود.
صالح آبادی افزود: سایت بازار کار مالی اسلامی نیز به نشانی JOBTTF.IR ایجاد شده تا پیوندی بین جویندگان کار و سازمان‌هایی که نیاز به نیرو دارند برقرار کند.
به گفته وی، دوره‌های MBA و DBA بازار سرمایه به صورت مشترک توسط انجمن، سازمان بورس و دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود و در حوزه بانکداری اسلامی نیز با مرکز آموزش عالی بانکداری مذاکراتی برای جذب دانشجو انجام شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.