مسکن اجتماعی حباب قیمت بازار را تخلیه نمی کند

مسکن اجتماعی حباب قیمت بازار را تخلیه نمی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مسکن اجتماعی نیز کاهنده حباب قیمتی در بازار مسکن نیست، گفت: با تحقق مسکن اجتماعی سالانه ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار مسکن تولید می شود در حالی که نیاز کشور بیش از یک میلیون واحد مسکونی است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،علیم یارمحمدی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به طرح های پیشنهادی دولت ها برای ساماندهی بازار مسکن و ایجاد ثبات قیمتی در آن، گفت: با رویه فعلی حتی رونمایی از مسکن اجتماعی نیز نمی تواند حباب ایجاده شده در بازار مسکن را از بین ببرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم تعادل میان عرضه و تقاضا عامل اصلی گرانی مسکن و حباب ایجاد شده در این بازار است، افزود: متاسفانه عدم هماهنگی ها در بدنه حاکمیت بخش مسکن منجر به این شده که حتی تسهیلات اعطایی مصوب در این حوزه نیز نتواند پاسخگوی نیاز ساخت و ساز باشد.

ثبات عرضه و افزایش تقاضا رشد قیمت مسکن را رقم زده است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن از فاکتورهای بسیاری ناشی می شود، تصریح کرد: در سال های اخیر با بالا رفتن تقاضا در بحث مسکن و ثابت ماندن عرضه حباب قیمتی در این حوزه روز به روز بزرگتر شده است.

یارمحمدی با بیان اینکه باید در حوزه مسکن و ساماندهی آن برنامه درستی تعریف شود، گفت: برنامه های دولت ها در این حوزه تاکنون کمترین مشابهت را با شرایط فعلی کشور داشته و علت عدم توفیق آن ها نیز همین موضوع است.

طرح مسکن اجتماعی باید عملیاتی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه عملیاتی شدن طرح مسکن اجتماعی ضروری است، افزود: متاسفانه با عملیاتی شدن این طرح نیز بهبود آنچنانی در بازار مسکن رخ نداده و حباب قیمتی در این بازار از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد: با تحقق مسکن اجتماعی سالانه 100 هزار تا 200 هزار مسکن تولید می شود در حالی که نیاز کشور بیش از یک میلیون واحد مسکونی است از این رو با عملیاتی شدن این طرح نیز گرانی مسکن متوقف نخواهد شد زیرا فاصله معناداری میان نیاز کشور و تولید مسکن وجود دارد.

یارمحمدی با بیان اینکه دولت باید برای نیاز جامعه به مسکن برنامه درستی داشته باشد، گفت: در حال حاضر علاوه بر نیاز سالانه به یک میلیون واحد مسکونی تقاضاهای انباشت شده در این حوزه نیز وجود دارد که این موضوع نیز خود بر بزرگ تر شدن حباب قیمتی در بازار دامن می زند.

رشد ساخت و سازها حباب قیمتی در بازار مسکن را از بین می برد

وی راهکار از بین بردن حباب قیمتی در بازار مسکن و توقف گرانی ها را در این بازار ساخت و ساز بیشتر دانست و افزود: ساخت و ساز در بافت فرسوده بهترین راهکار برای بهبود بازار مسکن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید دست از شعار دادن در بحث مسکن برداشته و با تحقق برنامه هایی در حوزه تولید مسکن به تعادل عرضه و تقاضا در این بازار کمک کند تا به این ترتیب رونق بازار مسکن و بهبود آن رخ دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.