جيلى چین، سهامدار بزرگ مرسدس بنز خواهد شد

جيلى چین، سهامدار بزرگ مرسدس بنز خواهد شد

یک‌شنبه, دسامبر 17, 2017 - 14:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

گروه خودروسازی جیلی به احتمال زیاد امپراتوری خود را با خرید ۴.۷ میلیارد دلار از سهام دایملر گسترش می‌دهد. این شرکت در حال حاضر برندهای مهم خودروسازی، نظیر ولوو سوئد، تاکسی لندن و لوتوس انگلیس را در اختیار دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از زومیت،گروه هولدینگ ژجیانگ جیلی (Geely) یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین و مالک بخش عمده‌ای از سهام شرکت ولوو است. این شرکت چندملیتی با استراتژی خرید برندهای برتر اروپایی و استفاده از فناوری‌های آن‌ها در گروه خود، تاکنون پیشرفت‌های بسیاری داشته و به‌سرعت در حال گسترش زیرمجموعه‌های خود است. این استراتژی پیش از این توسط غول‌های معروفی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل استفاده شده و در حیطه خودروسازان نیز فولکس‌واگن از پیشگامان آن بود. 
به گزارش خبرگزاری رویترز، خودروساز چینی جیلی، بار دیگر با خرید پنج درصد سهام در دایملر (شركت مادر مرسدس بنز و اسمارت) توسعه بیشتری خواهد یافت. بر اساس گزارش گلوبال تایمز چین با اشاره به گزارشی از تلویزیون مرکزی چین، سرمایه‌گذاری جیلی به تقریبا ۴ میلیارد یورو (۴.۷ میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی) خواهد رسید و این شرکت به سومین سهامدار بزرگ دایملر تبدیل می‌شود.
بر اساس گزارش گلوبال تایمز، این احتمالا دومین تلاش جیلی برای خرید سهام دایملر خواهد بود. طبق این گزارش، خودروساز چینی ماه گذشته به شرکت آلمانی پیشنهاد داد که سهام را با تخفیف خریداری کند؛ دایملر این معامله را رد کرد و به جیلی پیشنهاد کرد که سهام را در بازار آزاد خریداری کند. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.