رشد معاملات مسکن ترجمه خروج از رکود نیست

رشد معاملات مسکن ترجمه خروج از رکود نیست

دوشنبه, ژانویه 1, 2018 - 11:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رشد معاملات به معنای بهبود وضعیت بازار مسکن یا خروج از رکود نیست، گفت: بیشترین نوع معاملات مسکن در سال جاری رهن و اجاره بوده است.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدرضا رضایی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص رشد 50 درصدی معاملات مسکن در ماه گذشته، گفت: رشد معاملات به معنای بهبود وضعیت بازار مسکن نیست بلکه معاملات به علت تقاضای مردم برای خرید یا اجاره مسکن بوده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه مسکن از رکود خارج نشده است، افزود: نیاز مردم به تامین مسکن، یا به صورت اجاره یا خرید آن باعث شده بدون توجه به رکود ریشه ای موجود، در این بازار معاملاتی انجام شود که نتیجه آن رشد قیمت مسکن نیز شده است.

باید سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر باید سالانه 150 تا 200هزار واحد مسکونی ساخته شود، تصریح کرد: تاکنون مردم برای رسیدن به ثباتی در بازار مسکن صبر کرده بودند اما با ناامید شدن از عاقبت این بازار دست به معامله زده که نتیجه آن رشد 50 درصدی معاملات است.

رهن و اجاره بیشترین نوع معاملات در سال جاری

وی با تاکید بر اینکه بیشترین نوع معاملات مسکن در سال جاری رهن و اجاره است، گفت: متاسفانه نبود رونق در بحث تولید مسکن بازار اجاره بها را درگیر تب قیمتی کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اقدام دولت به برنامه مداری در بحث مسکن بهترین کار برای مقابله با وضعیت فعلی این بازار است و می تواند به ساماندهی نهایی نیز منجر شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.