پروژه احداث ساختمان جدید پلاسکو 29 دی ماه آغاز می شود

معاون شهردار تهران:

پروژه احداث ساختمان جدید پلاسکو 29 دی ماه آغاز می شود

دوشنبه, ژانویه 8, 2018 - 11:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید پلاسکو 29 دی ماه آغاز و براساس برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت 3 سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، مهدی حجت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به طرح تفصیلی، مدرسه ژاندارک( که ثبت میراث است) و حقوق مکتسبه، ساختمان جدید پلاسکو در 10 طبقه احداث خواهد شد.

وی اظهار کرد: تعداد پارکینگ های مورد نیاز برای ساختمان پلاسکو 2300 واحد است که با توجه به مسائل فنی امکان ایجاد و تامین 1300 پارکینگ در ساختمان جدید وجود دارد.

به گفته وی، با هماهنگی بنیاد مستضعفان مقرر شده که مجموعه پارکینگ مقابل ساختمان پلاسکو برای تامین نیاز این ساختمان تجاری، مرمت و هوشمندسازی شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه همچنین قرار است یک خط ال آر تی(اتوبوسرانی) از خیابان جمهوری(مقابل ساختمان پلاسکو) عبور کند، خاطرنشان کرد: دراین زمینه نیز هماهنگی های لازم با بنیاد مستضعفان به ع نوان مالک ساختمان پلاسکو انجام شده است.

 

* تراکم فروشی برای کسب درآمد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه به موضوع درآمدهای شهرداری اشاره و اظهار کرد: از مجموع 18 هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری، 11 هزار میلیارد آن مربوط به حوزه معماری و شهرسازی بوده که نشاندهنده حجم وسیع تراکم فروشی است.

حجت تصریح کرد:مردم تهران آمادگی این را دارند که مخارج زندگی خود را تا حدی پرداخت کنند که تاکنون در حوزه مدیریت شهری به این موضوع توجه نشده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت مناسبی برای کسب درآمدهای پایدار در شهر تهران وجود دارد که متاسفانه ناشناخته مانده است.

 

* وجود 340 گود رها شدهدر پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه این نشست خبری تصریح کرد: مجوزهایی که در دوره گذشته برای احداث ساختمان های بلندمرتبه در کوچه های باریک شهر صادر شده، باید انجام شود.

وی با بیان اینکه تعداد این مجوزها کم نیست، افزود: از نظر درون سازمانی می توان در این مجوزها ارزیابی مجدد انجام داد اما ارزش حقوقی و اثبات ندارد.

حجت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 340 گود رها شده در تهران وجود دارد گفت: گود کنار برج میلاد و گود فرهنگ (کنار کتابخانه ملی) 2 گود خطرناک رها شده در شهر هستند که مقرر شده برای تثبت گود برج میلاد که مشکلات حقوقی نیز دارد، اقدام شود.

وی اضافه کرد: گود فرهنگ نیز تا خرداد سال آینده به نحوی تثبیت خواهد شد که نگرانی ها در مورد آن برطرف شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.