ساماندهی کودکان کار با افتتاح کارگاه تولیدی ایران کیش

ساماندهی کودکان کار با افتتاح کارگاه تولیدی ایران کیش

اینجا سرشار از انرژی است، سرشار از حس کودکی، سرشار از زندگی ، اینجا که می آیی دنیا برایت حس دیگری دارد قشنگ تر می شود زیبا تر از همه زیبایی ها . صدای بچه ها روحت را صیقل می دهد ، تو را می برد به روزهایی که روزی روزگاری برای خودت بود ... روزهایی که مثل بچه های این جا پشت نیمکت ، کتاب ها را باز می کردی و با صدای بلند می خواندی ..."بابا آب داد "کودکان اینجا اما یک فرقی با کودکی من و تو دارند ...

به گزارش دیوان اقتصاد، کودکان اینجا آن قدرها هم مثل بچگی هایمان راحت و بی دغدغه نیستند.آن ها همان هایی اند که خیلی وقت ها، زمانی که در خیابان می بینیمشان از آن ها فرار می کنیم یا حسرتی می خوریم و آهی می کشیم یا با خود می گوییم که چرا باید دراین سن و سال یا تنبک به دست در اتوبوس ها و متروها دوره بگردند ؟ و  یا با صدایی ملتمسانه بگویند :«آقا ! خانم ! یه فال می خرید.»

*به قاصدک رسیدیم

این جا خانه دل همه کودکان کار است . خانه قاصدک ... مدرسه ای برای کودکان کار . کودکانی که هنرهای نهفته در خود دارند و چون جدی گرفته نشدند به چشم نیامدند ... سفری است سخت احساسی برای ایران کیشی ها که امروز همراه با سفیر فرهنگی شان مهدی پاکدل ، به مدرسه قاصدک مدرسه این بچه های سخت کوش سرزده اند تا  وعده شان را عملی کنند وعده  این است، حمایت ایران کیش از این موسسه از کمک های مالی و دادن سیستم های کامپیوتری تا در اختیار قراردادن کارگاه آموزشی که هرچند مدتی است به این موسسه تعلق گرفته ولی حالا قراراست تا به طور رسمی افتتاح شود .

مسئولیت های اجتماعی ایران کیش ایجاب می کرد تا قدمی کوتاه بردارد دراین راه خیر . تا شاید همراه و همگام با موسسین قاصدک ، بتواند در مسیر خوشبختی بخشی از آینده سازان فردای این جامعه که شوربختانه از سوی برخی نهادها مغفول واقع شده اند گام بردارد .

جلسه با اعضای هیئت موسس قاصدک ، نمایندگان ایران کیش و پاکدل که تمام شد .. یکی از ماندگارترین صحنه های عمر هریک از ایران کیشی ها به ثبت رسید لحظه دیدن بچه ها و کلاس های درس شان .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.