مسکن طی دو ماه متری یک میلیون گران شد!

مسکن طی دو ماه متری یک میلیون گران شد!

از فروردین تا خردادماه ۱۳۹۷ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران ۹۸۲ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، بازار مسکن شهر تهران تلاطم وحشتناکی را طی دو ماه گذشته تجربه کرد. بعد از آن‌که قیمت آپارتمان در فروردین ماه مقدار اندکی نسبت به اسفندماه ۱۳۹۶ با کاهش مواجه شد و ۴.۱ درصد افت را تجربه کرد که علت این نزول قیمتی در آمار، پایین بودن تعداد معاملات بوده است، در اردیبهشت و خردادماه به یکباره شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. به طوری که میانگین قیمت مسکن شهر تهران از ۵ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان در فروردین ماه ۱۳۹۷ به ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان در خردادماه رسیده است.

بیشترین رشد قیمت را در مناطق ۵، ۱، ۲، ۳ و ۴ شاهد بوده‌ایم. در منطقه ۵ میانگین قیمت‌ها از ۷ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان در فروردین ماه به ۸ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان در خردادماه رسیده است. در منطقه ۱ متوسط قیمت در فروردین ماه ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بوده که در خردادماه به ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافته است. در منطقه ۲ قیمت هر متر مربع مسکن در فروردین ماه ۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان بوده که در خردادماه به ۱۰ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید. متوسط قیمت هر متر مربع خانه در منطقه ۳ نیز از ۱۰ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان در فروردین ماه به ۱۱ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان رسیده و در منطقه ۴ این ارقام ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ۷ میلیون و ۱۶۱ هزارتومان به ترتیب در فروردین و خردادماه بوده است.

برخی دفاتر مشاور املاک عنوان می‌کنند در خردادماه قیمت‌ها روزانه تعیین می‌شد و مالکانی که خانه‌های خود را برای فروش گذاشته بودند مرتبا قیمت‌های پیشنهادی را بالا می‌بردند. همین موضوع باعث شد تا در هفته‌ی پایانی خردادماه به تدریج تعداد معاملات دچار افت شود. طبق آمار رسمی در خردادماه معاملات ۲۲ درصد نسبت به اردیبهشت ماه و ۳.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل کاهش یافت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.