حضور 95 شرکت در نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان

حضور 95 شرکت در نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان

دوشنبه, فوریه 22, 2016 - 14:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از حضور 95 شرکت ایرانی در دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان خبر داد.

حضور 95 شرکت در نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از حضور 95 شرکت ایرانی در دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان خبر داد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا از صنعت، معدن و تجارت گلستان، دوریش علی حسن زاده اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان با محوریت استان گلستان به مدت سه روز و از چهارم تا ششم اسفند امسال برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شرکت های ایرانی در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در حوزه های مختلف صنعتی، مواد غذایی، ساختمانی ، نفت و خدمات فنی و مهندسی را ارائه می کنند.

به گفته وی، نمایشگاه صنعتی وتجاری ایران با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری ایران و معاون رئیس جمهور، جمعی از وزرای کابینه و نمایندگان مجلس ترکمنستان روز چهارم اسفند (فردا) در عشق آباد افتتاح می شود.

رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان پیش از این گفته بود که استان گلستان در اسفند ماه سال جاری میزبان برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان است.

به گفته وی برگزاری این نمایشگاه تخصصی در فضای دو هزار مترمربعی در شهر عشق آباد تدارک دیده شده است تا شرکت های ایرانی محصولات خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز از حضور 15 تعاونی صادرات محور استان در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای ایران در ترکمنستان خبر داده و گفته بود که این تعاونی ها در بخش های خدمات، صنعت، فرش و صنایع دستی فعال هستند.

امراله عباسی، هدف از اعزام نمایندگان شرکت های تعاونی به این نمایشگاه را تلاش در جهت افزایش سهم صادرات و بهبود وضعیت اقتصادی استان با توجه به گسترش صادرات غیرنفتی بیان کرد و افزود: توسعه صادرات موجب تقویت بخش تعاون و اقتصاد کشور است.

میزبانی گلستان در برگزاری این نمایشگاه با توجه به اشتراکات فرهنگی و قومی این استان با جمهوری ترکمنستان باعث افزایش تعامل با این کشور همسایه می شود.

دوره قبل برگزاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد به خراسان شمالی واگذار شده بود، این نمایشگاه مهر ماه امسال با استقبال شرکت های ایرانی برگزار شد.

ترکمنستان کشوری در آسیای میانه بوده و در شمال استان گلستان قرار دارد، بیشتر مردم این کشور از قوم ترکمن هستند و به زبان ترکمنی صحبت می کنند.

80 درصد از مساحت ترکمنستان را صحرای قره قوم تشکیل می دهد و در این بیابان در هر جا که آب وجود داشته، روستاها و شهرهای بزرگ و پر جمعیتی به وجود آمده است، ناحیه رشته کوه کپه داغ در جنوب کشور و نزدیکی مرز ایران آب و هوای مناسبی دارد و عشق آباد و مرو از شهرهای مهم این ناحیه هستند.

ترکمنستان همچنین دارای منابع بزرگ گاز است که آن را به کشورهای مختلف صادر می کند.

سید محمد احمدی سفیر جدید ایران در ترکمنستان روز گذشته گفت که براساس تفاهم نامه رئیسان جمهوری ایران و ترکمنستان در تهران، میزان مبادلات اقتصادی دو کشور طی 10سال به 60 میلیارد دلار افزایش می یابد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که میزان مبادلات اقتصادی ایران و ترکمنستان اکنون چهار میلیارد دلار است که افزایش این میزان به شش میلیارد دلار در سال در تفاهم نامه رئیس جمهوری ایران با رئیس جمهوری ترکمنستان در تهران هدفگذاری شده است.

احمدی با بیان اینکه در بین 15 کشور همسایه ترکمنستان بهترین ارتباط را با ایران دارد، اظهار داشت: مسئولان ترکمنستان با توجه به نیازمندی های این کشور، علاقه قابل توجهی به همکاری با ایران دارند و جذب و جلب همکاری، به تلاش و هنر تولیدکنندگان ایرانی بستگی دارد

 

استان مرزی گلستان که دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران با محوریت این استان در کشور ترکمنستان برگزار می شود، یک میلیون و 850 هزار نفر دارد.

گلستان در شمال ایران واقع شده و با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.