دو هیات تجاری مکزیک بهار ۹۵ به تهران می‌آیند

دو هیات تجاری مکزیک بهار ۹۵ به تهران می‌آیند

سه‌شنبه, فوریه 23, 2016 - 15:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

 سفیر مکزیک در ایران با بیان اینکه کشورش می‌خواهد عقب‌ماندگی خود در روابط با ایران را جبران کند، گفت: دو هیات تجاری مکزیک، بهار ۹۵ به تهران می‌آیند.

دو هیات تجاری مکزیک بهار ۹۵ به تهران می‌آیند

 سفیر مکزیک در ایران با بیان اینکه کشورش می‌خواهد عقب‌ماندگی خود در روابط با ایران را جبران کند، گفت: دو هیات تجاری مکزیک، بهار ۹۵ به تهران می‌آیند.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از مهر، «اولیسس کانچولا» در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اردیبهشت و خردادماه سال آینده دو هیات تجاری از مکزیک راهی ایران خواهد شد؛ ضمن اینکه هیات بزرگتری از مقامات و فعالان اقتصادی مکزیک مهرماه سال آینده به ایران سفر خواهد کرد.

سفیر مکزیک در ایران، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای دیپلماتیک و پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و سفارت مکزیک کارگروهی برای هدفمند بودن سفر هیات‌های اقتصادی مکزیک به ایران تشکیل تا سفرهای پیش رو منجر به نتایج عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: ایران کشور باثباتی در منطقه است و من در دو سال گذشته بازدیدهایی از استان‌های گیلان، خراسان رضوی و هرمزگان داشته‌ام و در جریان پیشرفت ایران در حوزه های مختلف قرار دارم، خوشبختانه زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط میان تهران و مکزیکوسیتی وجود دارد که با تعامل و همکاری‌های بیشتر مقامات و فعالان اقتصادی دو طرف امکان گسترش آنها وجود دارد.

همچنین ولی‌اله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار گفت: گسترش روابط تجاری با کشورهای جهان در راس برنامه‌های این سازمان قرار دارد و ما آمادگی داریم به صورت هدفمند از هیات‌های تجاری اعزامی به ایران استقبال کنیم و زمینه آشنایی فعالان اقتصادی دو طرف در حوزه‌های قابل همکاری را فراهم کنیم.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت همپا با مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان درصدد افزایش همکاری‌های تهران و مکزیکوسیتی هستند و برای هدفمند شدن هرچه بیشتر این موضوع، زمینه‌ دیدارهای موثر و بازدید‌های اثربخش از شهرک‌های صنعتی خود را برای هیات‌های اعزامی این کشور در مدت زمان حضور در ایران فراهم می‌کنیم.

به گفته افخمی‌راد، ایران و مکزیک در سالیان اخیر به موفقیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف ازجمله صنایع هایتک و بایو و نانو تکنولوژی دست یافته‌اند که می‌توانند با همکاری یکدیگر دستاوردهای خود را توسعه دهند، ضمن اینکه با توجه به سیاست‌های اخیر کشور مکزیک در کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به نفت، ما تمایل داریم سیاستگذاران این کشور در این مهم نیز در قالب هیات‌های اعزامی به کشورمان سفر کنند و تجربیات خود را به ایرانی‌ها که قدم در این راه گذاشته‌اند، منتقل کنند.

وی گفت: یکی از راهکارهای گسترش روابط میان تهران و مکزیکوسیتی دیدار وگفت‌وگو میان فعالان اقتصادی دو کشور است که در قالب اعزام هیات‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های یکدیگر بوجود می‌آید، سازمان توسعه تجارت به دنبال آن است که اتاق‌های بازرگانی ایران نیز نقش ایفا کنند از این رو تلاش می‌کند با مشارکت آنان پذیرای هیات‌های تجاری مکزیک باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با ناچیز دانستن حجم تجارت دو کشور اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه ایران به تدریج در حال برچیده شدن است و فضای جدید جهانی اجازه گسترش روابط را به دو کشور می‌دهد و ما امیدواریم مکزیکی‌ها از شرایط جدید به مطلوب‌ترین شکل ممکن استفاده کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.