بیمه البرز شفاف سازی کرد

بیمه البرز شفاف سازی کرد

بیمه البرز هیچ گاه در پی فروش پر هیاهو با وعده های مبالغه آمیز بیمه عمر نبوده است
نقدینه- مدیرعامل شرکت بیمه البرز در نامه ای خطاب به مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس، اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی را اعلام و درباره نوسان قیمت سهام این شرکت در روزهای اخیر شفاف سازی کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محسن پورکیانی در این نامه بازگشت به نامه ارسال شده آن شرکت بورس از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال به شماره پیگیری 592873 مورخ 24/09/1398 مبنی بر ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و به استناد ماده 17 مکرر 1 "دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران" ،سوالات و پاسخ های مطرح شده در سامانه رسمی کدال را ارائه کرده است که در ادامه می آید:

سوال: لطفا در خصوص شایعه تغییر کاربری زمین 15 هکتاری شرکت واقع در مهرشهر کرج از کشاورزی به مسکونی توضیح دهید. در صورت صحت شایعه لطفا بفرمایید آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه چه بوده است ؟ همچنین بهای تمام شده زمین مذکور در دفاتر شرکت چقدر است؟
جواب: قیمت تمام شده زمین متعلق به شرکت در مهرشهر کرج، در دفاتر به مبلغ 956ر100 میلیون ريال است و با توجه به شرایط و موقعیت زمین که کاربری آن کشاورزی است، برای تغییر کاربری تاکنون اقدامی انجام نشده است .

سوال: لطفا فهرست دارایی های زمین و ساختمان شرکت را برابر جدول زیر اعلام کنید . همچنین لطفا میزان برآوردی خود را از افزایش سرمایه بیان کنید ؟
جواب: با عنایت به اینکه طی شفاف سازی در تاریخ های 05/09/1398 ، 10/09/1398 و 23/09/1398 اعلام شد که شرکت جهت اصلاح ساختارمالی وافزایش توانگری مالی، برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی¬های زمین و ساختمان را در دست اجرا دارد و در این رابطه مکاتبات لازم با کانون کارشناسان رسمی دادگستری جهت ارزیابی و اعلام قیمت کارشناسی روز آنها صورت پذیرفته است، ب پس از اعلام نظر هیات کارشناسی، تفکیک و درصد افزایش سرمایه اعلام خواهد شد .

سوال: همانگونه که مستحضرید در شرایط تورمی، عموما اقبال چندانی از قراردادهای بلند مدت مانند بیمه عمر و سرمایه گذاری نمی شود. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع و انتظار افزایش نسبی تورم در سال آینده، بیان کنید که بیمه نامه جدید شرکت تحت عنوان "چترا" چه تاثیری بر فروش شرکت خواهد داشت؟ مزیت رقابتی این محصول نسبت به محصولات مشابه چیست ؟
جواب: بیمه البرز از سال 1376 تاکنون در حوزه طراحی محصولات بیمه عمر در قالب قراردادهای سالانه و قراردادهای بلندمدت، پیشرو بازار بیمه بوده است. افتخار عرضه نخستین محصول بیمه مستمری و همچنین افتخار نخستین محصول بیمه مادام العمر در کشور متعلق به بیمه البرز است و علاوه بر این، در مورد محصول بیمه عمر و پس انداز هم بیمه البرز سال ها است که در بازار حضور داشته و دارد. اگر از سوابق فعالیت متمایز بیمه البرز در بخش بیمه های عمر سال های قبل از انقلاب بگذریم، عرضه بیمه های بلند مدت عمر از سال 1376 تاکنون در بیمه البرز به شکل متمایزی ادامه داشته و دارد.
می دانیم که محصول بیمه ای همانند هر محصول دیگری دارای چرخه زندگی است، روزی متولد می شود و روزی هم عرضه اش متوقف می شود. بیمه البرز عرضه سه محصول بیمه عمر خود را در طول سال های گذشته به دلیل قدیمی شدن و پس از جایگزین ساختن محصول جدیدی در سال 1390 متوقف کرده و در شرایط کنونی هم قصد متوقف کردن محصول دیگری با قصد جایگزینی چترا دارد.
تغییر در مقررات و مصوبات شورای عالی بیمه، به روز آوری استراتژی ها و برنامه های شرکت، ضرورت توجه به خواسته های بازار و مشتریان، ضرورت جور بودن سبد محصولات بیمه البرز بر پایه مشتری مداری و گسترش دامنه حضور در جامعه و افزایش سهم بازار براساس تامین حقوق عادلانه همه ذینفعان شرکت، از جمله دلایل ارائه محصولات جدید و از جمله طراحی و عرضه محصول جدید شرکت با نام تجاری چترا است.
بیمه البرز با عرضه محصولات بیمه ای چترا، علاوه بر توسعه پایدار فعالیت خود از طریق بیمه های عمر، به ایفای تعهدات قراردادهای بیمه عمر خود هم می اندیشد که چترا امکان ارائه خدمات متمایز و بهتر را به بیمه البرز می دهد.
استحضار دارید که بیمه البرز به دلیل حساب های تفکیک شده ای که دارد و امکان ارزیابی بهتر فعالیت ها را در اختیارش می گذارد، جزو شرکت هایی نبوده است که خط مشی خود را با فروش پر هیاهو با وعده های مبالغه آمیز و خارج از قرارداد بیمه عمر بگذارد. این موضوع درصورتهای مالی سنوات قبل نیز مشهود است. پذیرش تعهدات بیمه ای در چارچوب مقررات حاکم و آینده نگری و عاقبت اندیشی بیمه گری برای ایفای تعهدات این بیمه نامه ها همواره در سرلوحه کار بیمه البزر، به لحاظ کمی، همواره کمتر از شرکت های دیگر ولی تلاش گروه به لحاظ کیفی همواره حائز بالاترین دوام و مانایی با ریزش بسیار اندک بوده است که علت آن را فقط باید در تفاوت های بیمه گری بیمه البرز جستجو کرد. بنابراین فروش اندک ولی ماندگار، موجب حضور تعداد قابل توجهی از مشتریان در پورتفوی بیمه¬های عمر بیمه البرز است که این اعتماد شایسته اهمیت دادن به آنان با محصولات جدید به نظر می رسد.

سوال: مزیت های چترا چیست؟
جواب نوآوری در بیمه، بیمه¬گری اینترنتی و تمایز در خدمات بیمه بر پایه خوشنامی شرکت از جمله مزیت های رقابتی شرکت و محصولات بیمه ای چتراست.

سوال: آخرین برآورد شرکت از ارزش روز پورتفوی بورسی بیمه البرز چقدر است ؟
جواب: آخرین ارزش روز پرتفوی سرمایه گذاری شرکت به تاریخ 24/09/1398 به مبلغ 854ر616ر10 میلیون ريال است که با توجه به قیمت تمام شده آن، مازاد ارزش روز آن به مبلغ 589ر424ر6 میلیون ريال (با بازدهی بیش از 153 درصد) بالغ می شود.

سوال: بر اساس برآورد شرکت موعد بهره برداری از پروژه تجاری اداری رشت و اهواز چه زمانی است و ارزش افزوده ناشی از این دو پروژه به تفکیک برای شرکت به چه میزان است ؟
جواب: پروژه سرمایه گذاری احداث ساختمان رشت از سوی شرکت به صورت پیمان مدیریتی بوده که با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و برآورد ایجاد ارزش افزوده 200 میلیارد ريال در حال انجام است و پروژه احداث ساختمان کیانپارس اهوازنیز سرمایه گذاری بوده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن 80 درصد است که با ایجاد ارزش افزوده 330 میلیارد ريالی در سال 1399 تکمیل خواهد شد.

سوال: لیست سرمایه گذاری و دارایی های مورد نظر که برای افزایش سرمایه مدنظر شرکت است.
جواب: پیرو اطلاعیه شماره 587555 مورخ 05/09/1398 این شرکت در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (شامل زمین و ساختمان)، سود انباشته و آورده نقدی، با کانون کارشناسان رسمی دادگستری مکاتبه کرده است که پس از ارائه گزارش هیات کارشناسی به این شرکت، گزارش مربوطه و گزارش توجیهی افزایش سرمایه و صورت ریز دارایی ها و درصد افزایش سرمایه به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

مدیرعامل بیمه البرز در عین حال تاکید کرده است که در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت ، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا خواهد شد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.