تحقق تورم تک رقمی پایدار از جهت‌گیری های نظام بانکی است

تحقق تورم تک رقمی پایدار از جهت‌گیری های نظام بانکی است

چهارشنبه, فوریه 24, 2016 - 10:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کل بانک مرکزی جهت‌گیری‌های نظام بانکی را تحقق تورم تک رقمی پایدار، تخصیص منابع بانکی به حمایت از بخش خصوصی، تعادل تراز ارزی کشور، نرخ متعادل ارز یکسان در اقتصاد و گسترش روابط بین‌المللی بانکی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ولی‌الله سیف در پنل تخصصی اقتصاد کلان  همایش تبیین ابعاد لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار داشت:  در بندها و احکام تعیین شده لایحه برنامه در رابطه با حوزه بانکی، به تسویه بدهی‌های دولت به نظام بانکی دیده شده است.

وی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه پرداخت کلیه بدهی‌ها را تا پایان سال 1399 از طریق بازار اوراق بدهی تعهد کرده که ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی می‌تواند از محل تسویه بدهی‌های دولت از طریق اوراق به عنوان ابزار خوبی برای پر کردن خلاءهای موجود در این رابطه استفاده کند.

سیف جهت‌گیری‌های نظام  بانکی را تحقق تورم تک رقمی پایدار، تخصیص منابع بانکی به حمایت از بخش خصوصی، تعادل تراز ارزی کشور، نرخ متعادل ارز یکسان در اقتصاد و گسترش روابط بین‌المللی بانکی عنوان کرد.

سیف با اشاره به برنامه دولت برای بازپرداخت بدهی خود اظهار داشت: دولت به دنبال انتشار اوراق مصون از تورم است و این رویکرد تحول عمیقی در رفتار دولت ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: حسن دیگر این ابزار این است که بانک مرکزی برای اجرای سیاست‌های پولی خود می‌تواند به این اوراق تکیه کند و عدم وجود اوراق کافی در بازار در شرایط کنونی بانک مرکزی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه قانون پولی و بانکی و قانون بانکی بدون ربا مورد بازنگری قرار گرفت، تصریح کرد: با اصلاح این دو قانون، قانون بانکداری تدوین شد که مراحل نهایی خود را طی می‌کند و احتمالاً یکی از اولین لوایح دولت به مجلس دهم لایحه قانون بانکداری خواهد بود.

انتهای پیام//




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.