رشد جهش وار صنعت بیمه قابل تقدیر است

وزیر اقتصاد در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی:

رشد جهش وار صنعت بیمه قابل تقدیر است

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی از مدیران و کارکنان صنعت بیمه برای جهش و رشد قابل توجه این صنعت در سال های اخیر تقدیر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،دژپسند با اشاره به آمارهای تلفیقی صنعت بیمه در سال های اخیرگفت: خوشبختانه صنعت بیمه از سال ۱۳۹۷جهش قابل توجهی را آغاز کرده که اکنون شاهد نتایج  مثبت آن هستیم اما هنوز فاصله معنا داری با سایر کشور ها داریم.
 
وی افزود: طی برنامه ششم توسعه، ضریب نفوذ صنعت بیمه باید به ۷ می رسید که اکنون با اصلاح ۳,۶ است که باید برای رسیدن به این نقطه هدف موانع شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.
 
وزیر اقتصاد، موفقیت واقعی صنعت بیمه را فراتر از آمارها دانست و گفت: زمانی ما می توانیم بگوییم صنعت بیمه موفقی داریم که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان باشد و بیمه را فقط بیمه های اجباری مانند شخص ثالث ندانند بلکه برای هر کاری اول دنبال بیمه نامه متناسب با آن کار باشند تا ریسک خود را به صنعت بیمه انتقال دهند و بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.
 
دژپسند افزود: باید اقداماتی صورت گیرد که مردم طالب بیمه شوند و دید مردم به صنعت بیمه اصلاح شود، آنگاه می توان شاهد رشد وجهش ضریب نفوذ بیمه در کشور بود.
 
رئیس مجمع عمومی بیمه مرکزی با اشاره به مبحث توکل در دین اسلام گفت: در عین توجه به توکل به خداوند متعال، بیمه را باید به عنوان پشتوانه در هنگام بروز حادثه در ذهن خود داشته باشند چرا که شاخص های ذهنی بنیان گذار شاخص های علمی هستند و باید این نگرش در افراد ایجاد شود که سرمایه گذاری در بیمه باعث آرامش و اطمینان خاطر آنها می شود.
 
وی از صندوق بیمه حوادث طبیعی به عنوان صندوق نجات بودجه دولت یاد کرد و گفت: باتوجه به عملکرد بسیار خوب صنعت بیمه در جریان سیل سال ۱۳۹۸امیدوارم با تاسیس این صندوق  بتوانیم از ظرفیت های صنعت بیمه در پذیرش ریسک های طبیعی بهره مند شویم.
 
  دژپسند با تقدیر از عملکرد خوب صنعت بیمه در حوزه الکترونیکی کردن خدمات بیمه ای گفت: امیدوارم یک اتفاق تاریخی برای رفتن به سمت بیمه هوشمند بیافتد و دریچه های جدیدی در این صنعت باز شود. وقت آن رسیده است که تمامی بیمه ها طرح محور شوند و با صدور یک کارت بیمه هوشمند هر فرد بتواند بیمه نامه های متناسب با شرایط زندگی خود را تهیه کند که همین امر ایجاد رقابت بیشتر و در نتیجه نوآوری در میان شرکت های بیمه را به دنبال خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اهمیت بیمه های مسئولیت در زندگی روزمره و کاری افراد جامعه گفت: بیمه مسئولیت یکی از مولفه های  بسیار مهم در اقتصاد رو به رشد هر کشور است و باید بر روی این بیمه نامه بیشتر کار شود.
 
همچنین وزیر اقتصاد بر لزوم آشنایی مردم با مزایای بیمه زندگی تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه باید با مطالعه و بررسی رشته های جدید بیمه ای در دنیا آنها را بومی سازی و به مردم ارائه دهد.
 
 دژپسند با اشاره به اقدامات خوب صنعت بیمه در دوران همه گیری کرونا افزود: در این دوران صنعت بیمه حمایت های خوبی داشته که می توان به طراحی بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی اشاره کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.