پیشگیری از حبس مقصران جرایم دیه حوادث رانندگی اولویت صندوق تأمین خسارت های بدنی

پیشگیری از حبس مقصران جرایم دیه حوادث رانندگی اولویت صندوق تأمین خسارت های بدنی

در حال حاضر حتی یک زندانی دیه مرتبط به تصادفات در کشور وجود ندارد و این از دستاوردهای مهم صنعت بیمه به شمار می رود.

به گزارش دیوان اقتصاد،علی جباری که در جمع وزیر اقتصاد، رییس کل بیمه مرکزی و هیات عامل نهادناظر، رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: احساس رضایت نمایندگان خانه ملت از عملکرد صندوق تامین خسارت های بدنی سند تاییدی بر عملکرد ماست و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته به تمامی اهداف خود در زمینه تکالیف قانونی و مسئولیت های اجتماعی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، هدف اصلی این صندوق را اقدامات پیشگیرانه در حوزه حبس مقصران حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: سرعت رسیدگی در بررسی و پرداخت خسارات به گونه ای است که در کمترین زمان ممکن سرنوشت پرونده ها مشخص و تعیین تکلیف می شود.

جباری اظهار داشت: صندوق تامین خسارت های بدنی به اذعان کارشناسان و مدیران ارشد می تواند به عنوان یک الگوی جدی برای نهادسازی عمومی تبدیل شود و در صورت ایجاد صندوق های مشابه، درصد رضایتمندی جامعه به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

وی  راه اندازی شعب صندوق در بیست و هشت استان کشور را تجلی هدف خدمت رسانی سریع به آحاد جامعه دانست و افزود: اجرای طرح ملی و سراسری درخصوص بخشودگی جریمه موضوع بند (ب) ماده بیست و چهار را خدمات ارزشمندی دانست که بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه را به جرگه بیمه شدگان اضافه کرد.
گفتنی است در نشست یادشده رییس کمیسیون اقتصادی و تنی چند از نمایندگان خانه ملت عملکرد صندوق تامین خسارت های بدنی را قابل قبول و در راستای توسعه رفاه اجتماعی و امنیت روانی جامعه ارزیابی کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.