بیمه آسیا همچنان در سطح یک توانگری است

بیمه آسیا همچنان در سطح یک توانگری است

بنا به تایید بیمه مرکزی، بیمه آسیا امسال نیز همچون سالهای گذشته در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته است.
 

  به گزارش دیوان اقتصاد، سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال ۱۳۹۹ با نسبت ۱۲۰ درصد تایید شد که این امر نشان‌دهنده ارتقای توانایی سریع برآورد خسارت و سرعت عملکرد این شرکت بیمه در پرداخت خسارت به زیان‌‌دیده در زمان بروز خسارت است. به عبارتی، هرچه توانگری مالی شرکت بیشتر باشد، این اطمینان را به مشتریان می‌دهد که خسارات با سرعت بیشتری پرداخت می‌شود.
برهمین اساس، بیمه آسیا با ریسک‌سنجی صحیح و فنی، تداوم کنترل و نظارت دقیق، قدمت و تجربه 60 ساله، پشتوانه عظیم نیروهای کارآمد و شبکه فروش توانمند توانسته است جایگاه خود را در رتبه یک توانگری برای سالیان متمادی حفظ کند.
این گزارش می‌افزاید، حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا در 5 ماه نخست سال 1399 به رقم 2هزار و 930 میلیون تومان رسیده است که این شرکت همچنان با فاصله زیاد رتبه اول را در بین شرکت‌های بیمه‌ خصوصی کشوردارد. خسارت پرداختی این شرکت نیز در 5 ماه ابتدایی امسال  هزار و  405میلیون تومان بوده است.
بر اساس این گزارش، از کل حق بیمه تولیدشده توسط شرکت بیمه آسیا در 5 ماه نخست سال جاری، 36 درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، 19 درصد در رشته بیمه درمان،  9درصد در رشته بیمه زندگی و 36 درصد در سایر رشته‌ها بوده است.
 همچنین از مجموع خسارت پرداخت شده در این مدت سهم بیمه شخص ثالث و حوادث راننده 42 درصد ، بیمه درمان 21 درصد، بیمه زندگی 8 درصد و سایر رشته‌ها 29 درصد برآورد شده است. 
شرکت بیمه آسیا در مردادماه امسال، ۶,۶۹۳,۳۷۴ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده که ۳,۳۶۰,۰۵۶ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.
نکته قابل تامل در عملکرد شرکت بیمه آسیا در 5 ماه نخست امسال می‌توان به مدیریت بهینه ریسک و توازن نسبی در حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی اشاره کرد.
گفتنی است، همه شرکت‌های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی هستند و بر اساس قوانین و شرایط بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند، اما براساس گزارشی که هرساله بیمه مرکزی ارائه می‌کند، سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه متفاوت است. در ماده هفتم آيين‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بيمه‌ای آمده است که سطوح نظارتی در ۵ سطح تعيين می شوند.
شركت هايی كه در سطح يك توانگری مالی قرار دارند، نسبت توانگري آنها برابر۱۰۰ درصد و بيشتر است. اين امر نشان‌دهنده آن است که شركت‌ها برای ايفای تعهدات خود در مقابل بيمه گذاران و صاحبان حقوق آنها از توانايی كافی برخوردارند.
نسبت توانگري مالی سطح 2، بيش از ۷۰ درصد و كمتر از ۱۰۰ درصد است. سطح دو توانگری به اين معناست كه شركت‌های بيمه توانايی ايفای تعهدات خود را دارند ولي بايد برای رسيدن به شرايط مطلوب، وضعيت مالي خود را ترميم و تقويت كنند.
نسبت توانگري مالي سطح 3، بيش از ۵۰ درصد و كمتر از ۷۰ درصد است. بر همین اساس، شركتهای بيمه ای كه در سطح 3 قرار مي‌گيرند موظفند علاوه بر اعلام برنامه ترميم وضعيت مالی د2 ساله به تفكيك هر سال، برنامه افزايش سرمايه براي ۲ سال آتی را نيز ارايه كنند. اين برنامه‌ها بايد به گونه‌ای باشد كه در آن چگونگی ارتقاء سطح توانگری ظرف دو سال آينده را به صورت شفاف بیان کند.
  همچنین، نسبت توانگري مالي سطح 4، بيش از ۱۰ درصد و كمتر از ۵۰ درصد است. شركت هايی كه در این سطح از توانگری مالی قرار می‌گیرند، بايد برنامه ترميم وضعيت مالي و برنامه افزايش سرمايه برای سال آينده ارائه و تمهيدات لازم جهت ارتقا سطح توانگری خود را ارائه کنند. علاوه بر اين با توجه به سطح توانگري شركت ها، بيمه مركزی به استناد ماده ۱۲ آئين نامه توانگری، شركتهای بيمه مشمول را ملزم به انجام برخی از اقدامات فوری از جمله كاهش صدور بيمه نامه، عدم ارائه پاداش به مديران و خودداری از سرمايه گذاری در بخش هاي كم بازده کرده است.
  نسبت توانگری مالي سطح 5، كمتر از ۱۰ درصد است. چنانچه نسبت توانگری موسسه بيمه در این سطح باشد، بيمه مركزی مجاز است پروانه فعاليت موسسه بيمه را در يك يا چند رشته بيمه ای تعليق يا ابطال کند.
حال بنا بر تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری مالی بیمه آسیا در سال 1399 با نسبت ۱20 درصد در سطح یک قرار گرفته است.
شایان ذکر است که با تدابیر مدیریت ارشد شرکت و تلاش و همت مدیران، کارشناسان و شبکه فروش فنی و کارآمد بیمه آسیا در تحقق طرح های جدید بیمه ای، تداوم نظارت ها و کنترل های دقیق، اقدام به افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید دارایی ها، توسعه بیمه های زندگی، تقویت شبکه فروش، ارتقای کیفی سرمایه انسانی، اصلاح ترکیب پرتفوی  و سرمایه گذاری های بهینه،این شرکت در سال 1399 نیز همچون سالهای گذشته، سطح یک توانگری مالی را آن خود کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.