سند افتخاری برای بیمه آرمان در سال ۱۳۹۸

سند افتخاری برای بیمه آرمان در سال ۱۳۹۸

عملکرد سال ۱۳۹۸ شرکت‌های بیمه بررسی شد و تنها دو شرکت بیمه از ناحیه فعالیت بیمه گری سود بردند که با افتخار اعلام شد که بیمه آرمان جزو این دو شرکت است و حدود ۲۹ شرکت از فعالیت بیمه گری زیان داشتند.

به گزارش دیوان اقتصاد،حمیدرضا حسینی آشتیانی، عضو هیات مدیره انجمن بهره وری ایران و مدیرعامل شركت مشاوره مدیریت آریانا گفت: بر اساس بررسی 20 شركت بیمه خصوصی كشور، بر خلاف رشد اسمی 29 درصدی صنعت بیمه، رشد واقعی صنعت بیمه كشور یك رشد 9 درصدی بوده كه هر چند این رقم هم رشد مناسبی است، ولی با این وجود سهم صنعت بیمه از اقتصاد كشور كمتر از نیم درصد است.

در پرتفوی بیمه ها، به مرور از سهم بیمه شخص ثالث كم می شود (در 5 سال گذشته از 42 درصد به 35 درصد كاهش یافته) و به بیمه درمان و زندگی (بیمه اشخاص) افزوده شده كه با وضعیت هرم جمعیتی كشور مطابقت دارد.

فقط دو شركت بیمه دی و بیمه آرمان در سال گذشته عملیات بیمه گری مثبتی داشته اند. با احتساب درآمد ناشی از سرمایه گذاری ذخایر بیمه ای، 10 شركت زیان ده می مانند و با احتساب سرمایه گذاری سهامداران كه می توانستند به گونه ای دیگر در بازار سرمایه گذاری كنند، باز هم یك شركت زیان ده است. علت این موضوع، ضرردهی بیمه شخص ثالث است كه اتفاقا در فروش آن رقابت بین شركت های بیمه وجود دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.