دستاوردهای بیمه معلم در حوزه خدمات الکترونیک در دوران کرونا

دستاوردهای بیمه معلم در حوزه خدمات الکترونیک در دوران کرونا

مدیرعامل بیمه معلم  ضمن تشریح عملکرد نیمه اول سال ۹۹ ،از افزایش ۱۳۰۰ درصدی حجم سرمایه‌گذاری‌های معلم خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدابراهیم تحسیری ضمن شفاف‌سازی در خصوص عملکرد شرکت متبوعش، برنامه افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم را تنها مربوط به این مرحله ندانست و این فرایند را در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت ادامه‌دار معرفی کرد.

وی افزود: با افزایش مرحله اول سرمایه بیمه معلم ، مراحل ثبت آن در حال انجام است و افزایش سرمایه بعدی شرکت نیز از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران صورت می‌گیرد که بدون شک سبب رشد و شکوفائی شرکت می‌شود.

تحسیری مهم‌ترین برنامه‌های بیمه معلم در سال ۱۳۹۹  را باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های ارتباطی، ” تمرکز بر ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری با تکیه بر فناوری اطلاعات” اعلام کرد.

مدیرعامل بیمه معلم در تشریح دستاوردهای این شرکت در حوزه خدمات الکترونیک نیز گفت:برای اولین بار شرکت بیمه معلم موفق به راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی بیمه‌نامه گردید. پس از آن ارائه خدمات خسارت در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر کلیه زیان‌دیدگان مشترکین اداره گاز، به صورت آنلاین اقدام به اعلام خسارت و تشکیل پرونده می‌نمایند.

وی خاطر نشان کرد؛ این رویکرد در سال آتی نیز ادامه خواهد یافت و هدف بیمه معلم افزایش سبد محصولات بیمه الکترونیک در حوزه فروش و خسارت در بستر وب است ، که در حال حاضر زیر ساخت آن در حال ایجاد می‌باشد.

هدف گذاری های بیمه معلم

با مرور عملکرد بیمه معلم در ۶ ماهه اول سال مشخص می‌شود که پیش‌بینی‌های شرکت در خصوص تولید پرتفوی محقق شده‌است و رشد قابل‌توجه و مطلوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است . آن هم در شرایطی که با چالش ویروس کرونا و همچنین شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌ها روبرو هستیم. این امر بیانگر موفقیت شرکت بیمه معلم در دستیابی به اهداف سازمانی است.

بر پایه این گزارش  محمدابراهیم تحسیری تأکید کرد بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مصمم هستیم تا پایان سال، این مسیر را با سرعت بیشتر طی کنیم و در حوزه کسب و کار آنلاین، قدم‌های اساسی‌تری برداریم. چرا که اعتقاد به ظرفیت و توانمندی کارکنان شایسته بیمه معلم داریم.

افزایش سرمایه بیمه معلم و تغیرات کلیدی حاصل از آن

برنامه استراتژیک شرکت و هدف‌گذاری به منظور کسب جایگاه در بین ۵ شرکت برتر صنعت بیمه لازم است ساختار مالی شرکت به گونه‌ای اصلاح گردد تا این توانمندی در جهت رسیدن به اهداف ایجاد گردد.

محمد ابراهیم تحسیری  برنامه افزایش سرمایه این  شرکت را  صرفاً مربوط به این مرحله  ندانست و بر تداوم آن تأکید کرد.

وی افزود: گام‌اول در برنامه‌های پیش‌بینی شده، استفاده حداکثری از منابع داخلی و پتانسیل‌های موجود بود که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت پذیرفته است.

حضور ۲ ساله بیمه معلم در بورس

مدیرعامل بیمه معلم با تشریح عملکرد حضور ۲ ساله  این شرکت  در بورس نیز گفت::حضور در تالار بورس نه تنها باعث معرفی بهتر برند برای مشتریان می‌شود، بلکه اعتماد بیشتری نیز برای آنها ایجاد می‌کند.

تحسیری در ادامه افزود:  از آنجاییکه عملکرد شرکت در قیمت سهام آن منعکس می‌گردد، انگیزه مضاعفی برای تک تک کارکنان و مدیران شرکت به منظور بهبود وضعیت را به دنبال خواهد داشت.

 شفاف‌سازی در صورتهای مالی 

همواره یکی از نیازهای اصلی سهامداران عمده شفاف‌سازی در صورتهای مالی است، شرکت بیمه معلم با حضور در تابلوی بورس این مهم را بیش از هر زمان دیگری برای سهامداران ایجاد کرده است. همچنین روند پاسخگویی و ارائه گزارشات فصلی در زمانهای تعیین شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار نظمی جدید و کارآمد در نوع گزارش‌دهی و گزارش‌گیری شرکت بوجود می‌آورد که این موضوع هم منافع داخلی برای شرکت و هم منافع خارجی برای سهامداران دارد.

روند افزایشی شاخص بورس در سال ۹۸ و ۹۹ و ارزیابی این شرایط

روند افزایشی شاخص بورس عمدتاً حاصل رشد متغیرهای کلان اقتصادی مانند قیمت ارز، تورم و… و ورود نقدینگی بوده است و بازار سهام به عنوان یکی از فرصتهای سرمایه‌گذاری مانند دیگر بازارها رشد قابل توجهی داشته است.

فرصت های موجود 

با توجه به جذابیت بازار سهام در این بازه، بیمه معلم موفق شد سبد سرمایه‌گذاری بورسی خود را رشد دهد و از شرایط بهبود بازار سرمایه استفاده کند، به صورتیکه افزایش تقریباً ۱۳۰۰ درصدی حجم سرمایه‌گذاری‌ها را تجربه کرده است.

نتیجه گیری

یکی از مهمترین اصول سرمایه‌گذاری حفظ توازن بین ریسک و بازدهی است. از این رو رشد شاخص بورس در ماه‌های ابتدایی سال قطعاً ریسک بازار سهام را افزایش داده است. ورود هیجانی نقدینگی به بورس و رشدهای غیرمنطقی قطعاً در بلندمدت دوام نمی‌آورد.

بیمه معلم به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان در این بازار با دید بلندمدت هدف‌گذاری و حتی‌الامکان به دنبال کسب سود مناسب و پرهیز از ریسک های غیرمنطقی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.