بیمه ایران برای ماندگار شدن باید به سمت تحول دیجیتالی حرکت کند

معاون وزیر اقتصاد:

بیمه ایران برای ماندگار شدن باید به سمت تحول دیجیتالی حرکت کند

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه  بختیاری بعنوان مدیرعامل جدید شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به سابقه ۸۵ ساله این شرکت گفت: انتظارات زیادی از بیمه ایران در جهت اعتلای صنعت بیمه داریم که ازجمله آن‌ها تدوین برنامه مدون راهبردی ۴ یا ۵ ساله است که قابلیت به‌روزرسانی و چابک سازی سازمانی را نیز داشته باشد تا در جهت اهداف و راهبردها حرکت کرده و از آن برای الگوسازی در شرکت استفاده گردد.

به گزارش دیوان اقتصاد،معمارنژاد تصریح کرد: بیمه ایران یک بنگاه اقتصادی است که دولت نگاه سودآوری به آن ندارد اما باید روش‌هایی اتخاذ گردد تا فعالیت این شرکت منجر به زیان نیز نگردد و حتماً برنامه خروج از زیان باید برای آن تدوین گردد بنابراین تدوین مدل کسب‌وکار برای این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی هوشمند سازی و دیجیتالی کردن صنعت بیمه را یکی از برنامه‌های وزیر امور اقتصاد و دارایی برشمرد و تأکید کرد: اگر بیمه ایران بخواهد در صنعت بیمه کشور ماندگار شود باید به سمت دیجیتالی شدن و تحول دیجیتالی حرکت کند و منظور از این امر تدوین و بهبود مدل کسب‌وکار شرکت و فرآیندها، استفاده از ابزار نوین و فن‌آوری‌های نوین در فعالیت‌های شرکت است و باید به سمت به‌کارگیری هوش مصنوعی در ارائه نرخ‌ها و مدیریت ریسک حرکت نماییم.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ درصد سهم بازار صنعت بیمه کشور در اختیار بیمه ایران قرار دارد، خواستار استفاده از تجارب گذشته در اداره شرکت شد تا مشکلات به حداقل برسد.

توجه به حاکمیت شرکتی و اجرای آن از دیگر خواسته‌های معاون وزیر از اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل جدید بیمه ایران بود تا اعضای هیئت‌مدیره با سیاست‌گذاری و نظارت بتوانند فعالیتهای اجرایی را به معاونان و مدیران اجرایی سپرده و نقش سیاست‌گذاری و نظارتی داشته باشند.

وی در پایان از زحمات مدیرعامل پیشین تشکر و قدردانی کرد و برای مدیرعامل جدید بیمه ایران آرزوی موفقیت نمود.

رییس کل بیمه مرکزی: 

بیمه ایران پشتوانه صنعت بیمه است.

موفقیت بیمه ایران به عنوان پیشانی صنعت بیمه نقش مؤثری در پیشرفت صنعت بیمه کشور دارد

رییس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل پیشین بیمه ایران گفت: بیمه ایران پیشانی صنعت بیمه بوده و موفقیت آن نقش مؤثری در پیشرفت صنعت بیمه کشور دارد.

 سلیمانی با قدردانی از اقدامات بیمه ایران در خصوص حل مشکلات ذخایر مالی و ساختار مالی آنرا بیانگر تلاش‌های مدیرعامل و هیئت‌مدیره این شرکت دانست و افزود: صنعت بیمه در آینده از رشد خوبی برخوردار خواهد بود و اقبال سرمایه‌گذاران و بیمه‌گذاران به این حوزه بیشتر خواهد شد ازاین‌رو بیش از ۳۰ تقاضا برای تأسیس شرکت بیمه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: هنوز ظرفیت‌های بالقوه زیادی در صنعت بیمه مغفول مانده که پرداختن به آن‌ها در تغییر جایگاه بیمه در کشور بسیار مؤثر خواهد بود و فضای رقابتی بیشتری را برای شرکت‌های بیمه ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه انسانی زبده موجود در بیمه ایران و همسو بودن آن با اهداف دولت، انتظار ما از این شرکت به‌مراتب بیشتر از سایر شرکت‌های بیمه است و امیدواریم با مدیریت جدید بتواند گام‌های مؤثری در گسترش صنعت بیمه و حرکت به سمت دیجیتالی نمودن بیمه‌ها بردارد.

مدیرعامل جدید بیمه ایران: انسجام سازمانی، توجه به سلامت مالی و اخلاق حرفه‌ای اولویت کاری من خواهد بود

 بختیاری مدیرعامل جدید بیمه ایران نیز در این مراسم از حسن اعتماد مجموعه وزارت اقتصاد تشکر کرد و گفت: مایه افتخار است که به خانه خودم برگشتم و از این بابت خداوند متعال را شکرگزارم و در واقع این جلسات تذکری جدی به همه ماست تا بدانیم آنچه ماندنی است ذات اقدس الهی است و تنها خوبی‌ها می‌ماند، امیدوارم این آمدن و رفتن‌ها مفید و مؤثر باشد.

وی توجه به ارزش‌ها را یکی از اولویت‌های مهم خود دانست و افزود: شناخت بسیار خوبی از بدنه بیمه ایران، منابع و نیروی انسانی باتجربه آن دارم و امیدوارم با استفاده از امکانات، نشان تجاری بیمه ایران را که ارزش زیادی در آن نهفته است ارتقا دهیم.

مدیرعامل جدید بیمه ایران با اشاره به ۱۰ اولویت مهم ذکر شده در حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اولین گام انسجام سازمانی، رفاقت و باهم بودن و مبنا قرار دادن کار است و آنچه اهمیت دارد ارزش‌هایی است که باید تعیین کنیم و به دنبال آن انسجام بر اساس قوانین و توجه به سلامت مالی و اخلاق حرفه‌ای است و امیدوارم عاشقانه کار کنیم و برای مملکت خود مفید و مؤثر باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره بیمه ایران بر اهمیت توجه به جایگاه این شرکت تاکید کرد

رسول تاجدار رئیس هیئت‌مدیره بیمه ایران نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات رضایی گفت: با همدلی و همکاری اعضای هیئت‌مدیره بیمه ایران که همگی عضو خانواده این شرکت هستند تصمیمات خوبی اتخاذ شده و در راستای حاکمیت شرکتی و اجرای آن هدف ما حفظ منافع ذی‌نفعان بوده است.

وی برای مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت کرد و افزود: در این شرکت باید توجه داشته باشیم که افزایش حق بیمه و کاهش نسبت خسارت هدف نیست بلکه توجه به جایگاه شرکت مهم‌تر از تولید حق بیمه است و آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین توجه به اهمیت جایگاه بیمه ایران بسیار مهم و باارزش است.

در ابتدای این مراسم رضایی مدیرعامل سابق بیمه ایران درباره اقدامات صورت گرفته این شرکت در دوران تصدی خود گفت: برنامه‌های راهبردی در حوزه ایجاد نقدینگی، کاهش زیان انباشته، ارتقای سطح توانگری شرکت، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، ساماندهی املاک، ایجاد پروژه‌های ساختمانی و دیجیتالی کردن صدور و پرداخت خسارت و همچنین ایجاد پایانه‌های خسارت در سراسر کشور صورت گرفته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.