یک گام تا تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۹ بیمه ” ما”

یک گام تا تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۹ بیمه ” ما”

با مدیریت بهینه ریسک و تمرکز بر جذب رشته های کم ریسک در پرتفوی بیمه ای، حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمه “ما” با رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۱۲۰۰  میلیارد تومان عبور کرده و با ترکیب بهینه پرتفوی که در صنعت بیمه کشور، کم نظیر می باشد به دنبال شکست رکوردی دیگر است.

به گزارش دیوان اقتصاد،شرکت بیمه “ما”  در ۱۰  ماه ابتدای امسال با فروش بیش از   ۱۰۵۰۰۰۰  فقره  بیمه نامه، ۱۲۲۳۷۸۴۱ میلیون ریال حق بیمه صادر کرد که این رقم از کل فروش سال نود و هشت  بیشتر است.

در گزارش آمده است: در طی این دوره، رشته‌های کم ریسک مهندسی، آتش سوزی، باربری و مسئولیت شرکت هر کدام ‌به ‌ترتیب با رشد ۱۸۷، ۱۱۸ ،۸۶  و ۵۵  درصدی نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد رشد فروش را در میان سایر رشته‌ها داشته اند.

بر اساس این گزارش، باوجود مشکلات موجود در سال‌جاری، بیمه “ما” در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل، در پرتفوی بیمه‌نامه‌های مهندسی رشد ۱۸۷ درصدی را رقم‌زده است. در راستای این افزایش فروش، سیاست شرکت ، ارائه سرویس و خدمات مطلوب و مناسب در زمان بروز خسارت به مشتریان است.

یکی دیگر  از رشته های بیمه ای که  طی چند سال اخیر با استقبال شدیدی از سوی بیمه گذاران مواجه شده است، بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه “ما” است؛ به طوری که نرخ رشدی  معادل ۱۱۸ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است. در رشته آتش سوزی با صدور ۵۶۳۴۶۱  فقره  بیمه نامه و حق بیمه صادره ۳۷۲۹۹۷۱ میلیون ریال ، خسارتی معادل  ۳۸۵۱۵۱  میلیون  ریال  از جمله خسارت ناشی از  سیل تاسف بار استان خوزستان پرداخت شده است.

این گزارش افزود: حق بیمه تولیدی بیمه های باربری شرکت نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است . مدیریت بیمه های باربری در این ده ماه موفق شده است ۹۶ درصد برنامه های پیش بینی شده را محقق سازد. همچنین فروش بیمه های مسئولیت نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۵۵ درصد رشد داشته است.

آمار منتشر شده حاکی از آن است که با پیاده سازی مدیریت ریسک و حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، نسبت خسارت بیمه “ما”  طی ۱۰ ماه  نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال نود وهشت ، با کاهشی ۲  درصدی رو به رو بوده و بدین ترتیب نسبت خسارت از ۴۳ درصد در پایان دی ماه  نود و هشت به ۴۱ درصد در پایان دی ماه  امسال رسیده است و نسبت خسارتی به مراتب پایین تر از متوسط صنعت بیمه داشته است.

شرکت بیمه “ما” طی ده ماه گذشته  با انجام برنامه ریزی های دقیق، در راستای بهبود کیفیت خود و جلب رضایت هر چه بیشتر ذینفعان گام های بزرگی برداشته است . افزایش سود عملیاتی باکنترل موثر ریسک  و توسعه بازار، رشد بازده سرمایه گذاری، حفظ ترکیب بهینه پرتفوی،  تثبیت بالاترین سطح توانگری و کسب سود پایدار و تامین رضایت سهامداران از جمله این اقدامات است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.