بیمه تجارت‌نو پیشگام در حوزه دیجیتال در صنعت بیمه

بیمه تجارت‌نو پیشگام در حوزه دیجیتال در صنعت بیمه

مدیر شعبه اصفهان بیمه تجارت‌نو با اشاره به تمرکز بیمه تجارت‌نو بر تحول دیجیتال و ارائه ابزا‌های نوین برای رشد عملکردی گفت: تحول دیجیتال بحثی است که در سازمان‌های مختلف در دستور کار بوده و در صنعت بیمه ایران کمی با تاخیر این اتفاق افتاده است و در بیمه تجارت‌نو به‌ صورت پیشتازانه و پیشرو در حال اجراست.

به گزارش دیوان اقتصاد ،بزرگ‌پور افزود: تحول دیجیتال صرفا به معنی تبدیل خدمات سنتی به ماشینی و استفاده از ابزارهای دیجیتال نیست . هر طرح و برنامه ای که بتواند در اجرای کارها تسریع و تسهیل بوجود آورد ، نوعی تحول دیجیتال است. در سال های اخیر تمایل به فناوری‌های دیجیتال در صنعت بیمه در حال افزایش است. هرچند که ما در این زمینه از سایر کشورهای منطقه عقب‌تر هستیم اما اقدامات بسیار خوبی در حوزه تحول دیجیتال صورت گرفته که به جرات میتوان گفت بیمه تجارت‌نو یکی از پیشگامان ارائه طرحها ، استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی در صنعت بیمه بوده است و از مهمترین آنها می توان به اپلیکیشن "بنو" اشاره کرد که از نظر کاربردی بسیار کامل است .

وی اذعان داشت دو نکته مهم در تحول دیجیتال نباید فراموش شود : اول اینکه نمایندگان بیمه همراه با تحول دیجیتال در چرخه فروش حضور داشته باشند و ابزار دیجیتال باعث ایجاد خلل در فرایند فروش و کسب درآمد آنها نشود . دوم اینکه علاوه بر تسهیل در عرضه بیمه نامه ، برای ارائه سرویس و خدمات مناسب و سریع در زمان بروز خسارت نیز تدابیر بهتر و بیشتری اندیشیده شود .بزرگ پور در خصوص وضعیت ترکیب پرتفوی شعبه تحت مدیریت خود اظهار کرد: در حال حاضر حدود 37درصد از پرتفوی شعبه اصفهان به بیمه درمان ، 21 درصد مسئولیت ، 17 درصد ثالث ، 7 درصد بدنه، 7 درصد عمر و سرمایه گذاری و بقیه به سایر رشته ها اختصاص دارد که در تلاشیم تا پایان سال به ترکیب پرتفوی مورد نظر شرکت نزدیک شویم.

وی با اعلام رضایت از عملکرد شعبه اصفهان در سال جاری تصریح کرد: برای هر شعبه در ابتدای هر سال یک بودجه سالانه تعیین و ابلاغ می‌شود و شعب می‌ بایستی در آن چهارچوب حرکت ‌کنند . تحقق این بودجه در گرو جذب بیمه نامه‌های خرد و کلان با حفظ ترکیب پرتفوی و توجه به ضریب خسارت در طول سال خواهد بود . ما در شش ماهه ابتدای سال تمرکزمان بر روی جذب قرارداد های بزرگ بود و تلاش می کنیم با ارائه خدمات و سرویس‌دهی مناسب ، با جلب رضایت بیمه گذاران بزرگ ، بستر را برای تمدید این بیمه نامه ها در سال آینده نیز فراهم کنیم .بزرگ‌پور در انتها به چالش‌های پیش روی شعب و نمایندگان اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت نمایندگان ، فقدان دانش بیمه‌ای کافی و مهمتر از آن ، عدم تمایل به فراگیری است که بنظرم این مسئله در کل صنعت بیمه فراگیر است و بایستی برای آن چاره اندیشی شود .

در خصوص ارتباط بین شرکت ، شعب و نمایندگان نیز مهم‌ترین مساله این است که باید ستاد و صف این مساله را در نظر داشته باشند که نماینده، کارگزاری ها و شبکه فروش ، مشتری شعبه و شرکت هستند . بنظر بنده همکاران شعب باید به نمایندگان خود نگاه مشتری مدارانه داشته باشند و با آنان بر اساس منافع متقابل برخورد نمایند .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.