بخشنامه تامین مالی بخش IT و ICT از محل منابع داخلی پست بانک ابلاغ شد

بخشنامه تامین مالی بخش IT و ICT از محل منابع داخلی پست بانک ابلاغ شد

اداره كل بررسی و نظارت بر طرح‌ها پست بانک ایران بخشنامه تامین مالی بخش IT و ICT  از محل منابع داخلی بانک را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این بخشنامه که بر اساس مصوبه 1310 مورخ 1401/02/18 هیات مدیره ابلاغ شده است، با اعطای تسهیلات به طرح‌های ایجادی ویژه شرکت های دانش بنیان شامل ICT، فعالین حوزه IT، فین تک و غیر نوپا با رعایت حدود و اختیارات ارکان اعتباری و با توجه به سیاست ها و ضوابط اعتباری سال ١٤٠١ بانک و در سه سطح  با نرخ 18 درصد موافقت شد.

در سطح اول تسهیلات تا سقف 2000 میلیون ریال با نرخ سود 18 درصد و با اخذ سفته تضمینی پرداخت می‌‍شود. این تسهیلات تا مبلغ 500 میلیون ریال به حداکثر باز پرداخت 36 ماه، تا مبلغ 1000 میلیون ریال با باز پرداخت 48 ماه و تا مبالغ بیش از 1000 میلیون ریال و تا سقف 2000 میلیون ریال با باز پرداخت 60 ماه به متقاضیان قابل پرداخت است.

همچنین در سطح دوم و سوم برای تسهیلاتی با مبالغ بیش از 2000 میلیون ریال و تا سقف 8000 میلیون ریال و تسهیلات بیش از این مبلغ مدت باز پرداخت 60 ماهه در نظر گرفته شده است.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در سطح دوم باید طرح کسب و کار خود را به بانک ارائه دهند و وثیقه این تسهیلات حداقل 50 درصد سفته و 50 درصد یکی از موارد پیشنهادی؛ پروانه یا مجوز فعالیت متقاضی و ضامنین، قرارداد لازم الاجرا و یا انعقاد قرارداد سه جانبه یا تعهد شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر واریز درآمدها یا هر نوع پرداختی به حساب گیرندگان تسهیلات نزد حساب آنها در شعب بانک است.

بر اساس این بخشنامه و در سطح سوم متقاضیان باید طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی از یکی از شرکت های عضو کانون مشاوران اعتباری را ارائه دهند و وثیقه در نظر گرفته شده نیز ترکیبی پیشنهادی از وثایق سطح دوم در نظر گرفته شده است. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.