سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، بیمه را از جمله فرصتهای اقتصادی موثر دانست که در تعاملات و همکاری با کشورهای همسایه میتواند در دستور کار قرار گیرد.
لزوم توجه شرکتهای بیمه به حوزه بین الملل
لزوم توجه شرکتهای بیمه به حوزه بین الملل
به گزارش دیوان اقتصاد، مصطفی رئوفی- سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور در غرفه بیمه رازی در چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور گفت: در شرایط فعلی و با توجه به گسترش حجم فعالیتهای اقتصادی با کشورهای همسایه و روسیه، تقویت همکاری در زمینه بیمههای اتکایی و همچنین بیمههای باربری و حتی بیمههای مسئولیت و مهندسی در راستای گسترش فعالیتهای خدماتی میتواند، تقویت شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مسیر ترانزیتی شمال به جنوب ایران بسیار فعال بوده و از سوی دیگر کشور روسیه که بزرگترین واردکننده محصولات کشاورزی است در طی تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا نگاه ویژهای به بازار ایران دارد که شرکتهای بیمههای بازرگانی باید از فرصت ایجاد شده بیشترین بهره را کسب کنند.
رئوفی خاطرنشان کرد: در کنار استفاده از فرصت ایجاد شده در زمینه بیمه، کالاهای ترانزیتی، در شرایط فعلی که روسیه تحریم شده، شرکتهای بیمههای بازرگانی ایران باید توجه ویژهای به همکاری با شرکتهای روسی در زمینه بیمههای اتکایی داشته باشند، زیرا از این طریق میزان ریسک بیمههای اتکایی شرکتهای داخلی کاهش پیدا خواهد کرد.
همچنین در این دیدار ناصرالدین اسلامیفرد- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی با بیان اینکه در صنعت بیمه، بسیاری از ادارات روابط عمومی مسئولیت روابط بین الملل را نیز برعهده دارند، خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه به ویژه روابط عمومیها باید با توجه به شرایط بین الملل و شرایط حاکم بر روسیه، در زمینه ارتباطات بین الملل و همکاریهای جهانی بیش از گذشته فعالیت داشته باشند و نکته مهم آن است که خانواده صنعت بیمه باید در این مسیر با همراهی بیمه مرکزی در کنار یکدیگر پیش روند.
وی با اشاره به دیدار رییس کل بیمه مرکزی با مدیران روابط عمومی صنعت بیمه تصریح کرد: بهزاد پور حمایت ویژهای از روند روابط عمومی در صنعت بیمه دارند و این فرصت مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ، ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در جامعه است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد