تصمیم‌سازی‌های بیمه‌ای باید در فضای معیشتی مردم آثار مثبتی داشته باشد

رئیس کل بیمه مرکزی:

تصمیم‌سازی‌های بیمه‌ای باید در فضای معیشتی مردم آثار مثبتی داشته باشد

جذب اعتماد و جلب اطمینان مردم و راهکارهای شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیمه‌ای از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه به شمار می‌رود.

به گزارش دیوان اقتصاد، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی که در جمع مدیران روابط عمومی و مسئولان اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمامی راهبردها، هدفگذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های صنعت بیمه در گرو شناخت مردم از ظرفیت‌ها، خدمات و محصولات آن است و هیچ رویکردی بدون خواست ملت قابلیت اجرا ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اراده حاکمیت برای رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی رشد فراتر از شاخص‌های اقتصادی برای صنعت بیمه از اهمیت عملیات بیمه‌گری حکایت دارد و فعالان بیمه‌ای برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

بهزادپور دو اصل شفافیت و صداقت را دو عامل اعتمادساز برای صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: هر محصول یا جهت‌گیری در نهاد ناظر صنعت بیمه باید در راستای انتظارات آحاد جامعه و اقبال عمومی ارزیابی شود.

وی به اهمیت توجه به پیوست رسانه‌ای در تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان اقتصادی اشاره کرد و افزود: ارزیابی و تبیین آثار و تبعات تصمیمات بیمه‌ای در کسب و کار و معیشت مردم یک ضرورت است و به همین خاطر پیش از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها باید برآیند و نتایج آن در جامعه مشخص شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در توسعه پایدار مجموعه‌های اقتصادی کشور، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی صریح، سریع و شفاف در پیشبرد اهداف بخش‌های خدماتی از جمله بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و اشتراک تجارب اهالی روابط عمومی و حوزه اطلاع.رسانی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

گفتنی است در این نشست در خصوص آخرین عملکرد و دستاوردهای بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی بحث و بررسی شد و در پایان از برخی مدیران روابط عمومی که دوره ماموریت آنان به پایان رسیده، قدردانی به عمل آمد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.