دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس دانشگاه وولانگانگ استرالیا در دبی

دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس دانشگاه وولانگانگ استرالیا در دبی

محمدمهدی عسگری روز چهارشنبه 10 اسفند 1401 (1 مارس 2023) با محمد سالم رئیس دانشگاه وولانگانگ استرالیا شعبه دبی دیدار و گفتگو کرد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، در ابتدای جلسه عسگری رئیس پژوهشكده بیمه توضیحاتی درباره پژوهشکده بیمه، ساختار و وظایف آن و نیز شرکت‌های بیمه در ایران ارائه و سپس به رونمایی تکافل در ایران اشاره کرد. وی هدف اصلی این سفر را تلاش در جهت ارتقای سطح علمی مدیران صنعت بیمه دانست و به بیان اهداف کلی این دیدار پرداخت.

رئیس پژوهشکده بیمه مهمترین هدف دیدار با رئیس دانشگاه وولانگانگ را آموزش مدیران صنعت بیمه ایران توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه برشمرد و با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها و نیاز به دانش جدید در حوزه بیمه، درخواست آموزش کوتاه‌مدت برای مدیران صنعت بیمه ایران و اعضای هیئت علمی پژوهشکده و همچنین بهره‌گیری از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را مطرح کرد تا در صورت امکان برنامه DBA در حوزه بیمه یا تکافل برای مدیران پژوهشکده بیمه تدوین و ارائه شود. بر همین اساس نیز تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا و اجرایی گردد.

عسگری با اشاره به تخصص اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه در زمینه ریاضیات، آمار و اقتصاد، آمادگی پژوهشکده برای انجام پژوهش‌های مشترک در زمینه بیمه، تکافل و مالی اسلامی را اعلام کرد و خواستار برگزاری فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه شد به طوری که اعضای هیئت علمی پژوهشکده برای یک ترم به امارات اعزام و با اساتید این دانشگاه همکاری نمایند.

در ادامه این نشست، رییس دانشگاه وولانگانگ با توجه به علمی بودن تعاملات میان دو مجموعه، موافقت خود را برای برقراری ارتباط با پژوهشکده بیمه اعلام کرد و به تشریح جزییاتی درباره اقتصاد و بانکداری و مسائل اسلامی این حوزه‌ها و نیز توضیحاتی درباره دوره‌های دکتری موجود و اساتید این دوره‌ها در دانشگاه وولانگانگ پرداخت.

پس از آن عسگری علاوه بر درخواست برگزاری همایش‌های مشترک با دانشگاه وولانگانگ، از برگزاری همایش پژوهشکده بیمه با محوریت اثرات متقابل بیمه رایج و تکافل با حضور کشورهای مختلف در ماه جولای خبر داد و خواستار درج نشان دانشگاه وولانگانگ در فراخوان‌های این همایش شد. وی همچنین از رئیس این دانشگاه برای عضویت در کمیته علمی همایش و حضور در همایش به عنوان سخنران کلیدی دعوت کرد.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود؛ برگزاری وبینارهای تخصصی برای پژوهشکده بیمه اهمیت زیادی دارد و با وجود این که آموزش چهره به چهره مزایای بیشتری دارد اما در گام اول می‌توان وبینار آموزشی در حوزه‌های بیمه، تکافل و مالی اسلامی برگزار کرد. رئیس پژوهشکده بیمه همچنین تمایل خود را برای حضور رئیس و اساتید دانشگاه وولانگانگ در تهران به منظور برگزاری برخی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ابراز کرد.

عسگری ضمن اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بیمه مبنی بر واگذاری وظیفه آموزش مدیران صنعت به پژوهشکده بیمه و با اشاره به ساختار و توان پژوهشکده بیمه تصریح کرد؛ دانشگاه وولانگانگ می‌تواند در ارائه دانش لازم به مدیران صنعت بیمه ایران مفید باشد.

محمد سالم نیز تاکید کرد؛ دانشکده کسب و کار دانشگاه وولانگانگ مناسب‌ترین واحد دانشگاه برای آغاز همکاری است که دارای برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه مالی در مقطع کارشناسی می‌باشد و درعین‌حال، کارشناسی ارشد مالی کاربردی نیز در این دانشکده ارائه می‌شود. وی با تشریح جزئیات و وجوه تمایز برنامه‌های DBA (دکتری مدیریت کسب و کار) و PhD (دکتری) این دانشگاه، همکاری در زمینه فرصت مطالعاتی، برگزاری همایش‌ها و سایر موارد مطرح شده را کاملا منطبق با زمینه کاری دانشگاه دانست و به رایزنی‌های اخیر این دانشگاه با اتاق بازرگانی تهران پیرامون موضوع تحریم‌ها اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه اعلام کرد در آینده نزدیک حدود 10 تا 20 نفر از مدیران صنعت بیمه برای حضور در دورهDBA  به دبی اعزام خواهند شد. وی با اشاره به حضور شرکت بیمه ایران در امارات تاکید کرد که این شعبه آمادگی کامل برای ایفای نقش واسطه بین دو مجموعه را دارد و دانشگاه وولانگانگ می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم با پژوهشکده در ارتباط باشد.

عسگری ضمن اعلام ترجیحات پژوهشکده بیمه پیرامون زمان و نحوه برگزاری دوره فرصت مطالعاتی گفت: ترجیح ما برگزاری دوره 3 تا 6 ماهه در فصل تابستان و برای 5 نفر از اعضای هیئت علمی پژوهشکده است تا با همکاری اساتید دانشگاه وولانگانگ، پژوهش و مقاله مشترک انجام پذیرد. ما همچنین آماده همکاری در حوزه نشر کتاب هستیم و هر ساله حدود 25 عنوان کتاب در حوزه بیمه و تکافل در پژوهشکده به چاپ می‌رسد.

محمد سالم پس از تشریح روال کاری دانشگاه در زمینه برگزاری دوره فرصت مطالعاتی، همایش و نگارش مقاله تصریح کرد؛ وجود همکارانی در دانشگاه ووولانگانگ و پژوهشکده که دارای علاقمندی‌های مشترک و مایل به همکاری با هم باشند، نتایج عملی مهمی را رقم خواهد زد و ما نیز به لحاظ قانونی و چارچوب‌ها همراهی و همکاری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه وولانگانگ تصریح کرد، دانشگاه وولانگانگ برنامه‌های آموزشی اجرایی بسیار خوبی در حوزه‌هایی نظیر کلان داده، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و محاسبات ابری  و زنجیره بلوکی و دوره‌ای با عنوان کارشناسی ارشد تحول دیجیتال دارد. همچنین از اساتید خبره‌ای در علوم رایانه و حوزه‌های جدید مانند هوش مصنوعی و کلان داده برخوردار است.

عسگری درباره توانایی‌های اعضای هیات علمی پژوهشکده و مدیران صنعت بیمه ایران جهت حضور در دوره‌های‌ آموزشی توضیحاتی را ارائه کرد و حوزه‌هایی نظیر کلان داده و زنجیره بلوکی را برای پژوهشکده حائز اهمیت دانست. وی همچنین خواستار برگزاری وبینار آموزشی و دریافت طرحنامه دوره‌های این دانشگاه در طول ماه مبارک رمضان شد.

رییس دانشگاه وولانگانگ نیز با بیان جزییاتی درباره برگزاری همایش‌های مشترک، به امکان همکاری در حوزه زنجیره بلوکی اشاره و با ابراز رضایت از برگزاری این نشست، اولین جلسه با پژوهشکده بیمه را بسیار مفید ارزیابی کرد. پس از پایان این جلسه نیز از امکانات دانشگاه ووولانگانگ بازدید به عمل آمد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.