دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با مدیر مالی و اداری انجمن بیمه امارات

دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با مدیر مالی و اداری انجمن بیمه امارات

محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، روز پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 با حسین الشربینی مدیر مالی و اداری انجمن بیمه امارات دیدار و گفتگو کرد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، در این دیدار که از ساعت 11:00 صبح با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، شهرام رضاپور مشاور بین‌الملل رئیس پژوهشکده بیمه و حسین الشربینی مدیر مالی و اداری انجمن بیمه امارات  (EIA) در محل این انجمن در ابوظبی آغاز شد، عسگری ضمن معرفی ساختار و فعالیت‌های پژوهشکده بیمه، هدف از همکاری با انجمن را ارتباط با شرکت‌های بیمه حاضر در امارات و نزدیکی امارات به ایران برای دریافت آموزش‌های کوتاه‌مدت دانست و درخواست‌های پژوهشکده بیمه شامل حمایت از آموزش مدیران صنعت در حوزه مدیریت ریسک، محاسبات فنی بیمه، تکافل، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه بیمه رایج و تکافل در دبی و تهران، برگزاری وبینار در حوزه بیمه یا تکافل، اعزام مدیران بیمه‌ای برای دوره آموزشی در حوزه مدیریت ریسک و دیگر موضوعات مرتبط با بیمه، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در حوزه بیمه رایج و تکافل و انتشار اسناد علمی مشترک را ارائه کرد.

عسگری با تاکید بر واگذاری مسئولیت آموزش و تایید صلاحیت فعالان صنعت بیمه به پژوهشکده و با اشاره به سابقه 40 ساله ایران در بانکداری اسلامی، به راه‌اندازی تکافل در صنعت بیمه ایران پرداخت و  با اشاره به برگزاری اولین همایش بین‌المللی پژوهشکده با موضوع اثر متقابل بیمه رایج و تکافل در در تیرماه سال 1402، از رئیس انجمن بیمه امارات جهت حضور، سخنرانی و ارائه مقاله در این همایش‌ها دعوت کرد.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزش‌های عملی در کنار آموزش نظری برای فعالان صنعت بیمه ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، تفاهم‌نامه با انجمن بیمه امارات به امضا برسد.

در ادامه این نشست حسین الشِربینی مدیر مالی و اداری انجمن بیمه امارات نیز پس از معرفی این موسسه گفت: در امارات حدود شصت شرکت بیمه از جمله شرکت بیمه ایران فعالیت دارند که عضویت این شرکت‌ها در انجمن، اجباری است و انجمن بیمه امارات نماینده تمامی شرکت‌های بیمه امارات می‌باشد.

مدیر مالی و اداری انجمن بیمه امارات با اشاره به برگزاری هجدهمین نشست سالانه بیمه در امارات، از حضور شرکت‌کنندگان ایرانی در این رویداد ابراز خرسندی کرد و به تشریح همایش‌های آتی این انجمن در ماه‌های می و نوامبر پرداخت.

حسین الشربینی با استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه تصریح کرد در آینده نزدیک روابط محکم انجمن با پژوهشکده بیمه آغاز خواهد شد. وی همچنین به تشریح دوره‌های آموزشی مطالعات بانکداری و بیمه این انجمن که برای آموزش مدیران و اساتید تدوین شده پرداخت و تصریح کرد؛ آموزش‌های نظری مد نظر پژوهشکده بیمه توسط اساتید دانشگاه‌های امارات برگزار می‌گردد و برای آموزش‌های مهارتی نیز، ظرفیت‌های مختلف انجمن برای آموزش افراد اعزامی صنعت بیمه ایران به کار گرفته خواهد شد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.