چگونگی ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک

چگونگی ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، درباره چگونگی ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک توضیح داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان بیمه سلامت، محمد اسماعیل کاملی، مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، درخصوص راهنمای ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک گفت: ثبت تشخیص، قابلیت جدید سامانه نسخه الکترونیک است که پزشک با استفاده از آن می تواند برای هر بیمار، تشخیص اولیه مد نظر خود را بر اساس طبقه بندی بین المللی بیماری ها (نسخه دهم) ثبت کند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تشخیص اولیه ثبت شده برای هر بیمار در سوابق تشخیص، ذخیره شده و در زمان تجویز نسخه با کلیک بر روی گزینه مربوطه به پزشک نمایش داده می شود، در حال حاضر، ثبت تشخیص اولیه هیچ گونه تاثیری بر پوشش بیمه ای خدمات تجویز شده (از جمله تاثیر در کاهش یا حذف فرانشیز و یا افزایش سقف خدمت برای بیمار) نداشته و کاربرد آن صرفا در فرآیند بالینی تشخیص و درمان بیماری می باشد.

وی تصریح کرد: هرگونه پرداخت به پزشکان بابت ثبت تشخیص، منوط به تامین اعتبار و طی فرآیند مالی می باشد. 

کاملی با اشاره به اینکه پزشکان از مسیر eservices.ihio.gov.ir/erx  می توانند اطلاعات کاربری خود را درج نموده و وارد سامانه نسخه الکترونیک شوند، گفت: درج تشخیص پس از جستجوی بیمه شده در سامانه انجام می گردد.

وی اظهار داشت: ثبت تشخیص با استفاده از نوار جستجو و ثبت تشخیص مدنظر در این نوار و یا انتخاب از درختواره امکان پذیر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.