اعتبار شرکت بیمه به شبکه فروش حرفه‌ای است

اعتبار شرکت بیمه به شبکه فروش حرفه‌ای است

مدیر دفتر منطقه‌ای بیمه باران در استان قم که سال‌ها پیش به طور اتفاقی با صنعت بیمه آشنا شده، ورود به این صنعت را یکی از اتفاقات بزرگ زندگی خود می‌داند.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید حسین جمشیدی اعتقاد دارد اعتبار یک شرکت بیمه به سهامداران و مدیران و منابعش نیست، بلکه در اختیار داشتن شبکه فروش حرفه‌ای که اجزای آن در قامت مشاوران مالی فعالیت می‌کنند، می‌تواند باعث اعتبار بخشیدن به یک شرکت بیمه شود.

 

1. به عنوان نخستین سوال، اجازه بدهید از شما بخواهیم خودتان را معرفی کنید و از نحوه آشنایی‌تان با صنعت بیمه بپرسیم.

من سید حسین جمشیدی مدیر دفتر منطقه‌ای بیمه باران در استان قم هستم. ورود من به صنعت بیمه به سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که در بدترین شرایط مالی ممکن بودم و دنبال کار می گشتم. روزی خیلی اتفاقی آگهی جذب نیرو در بیمه پاسارگاد را دیدم و با شماره آگهی تماس گرفتم. پیش از این از کتاب‌هایی که مطالعه کرده بودم، آموخته بودم برای انتخاب شغل باید فهرستی از ویژگی‌هایی که شغل ایده‌آل دارد، تهیه کنم. درآمدخوب، آزادی زمانی، امکان رشد شخصی، امکان سیستم‌سازی و خیلی چیزهای دیگر. مدرس اولین کلاس ما یکی از مدیران ارشد بیمه پاسارگاد بود و صحبت‌هایش انگیزه‌بخش بود. در آن کلاس بیشتر موارد فهرستی که نوشته بودم، تیک خورد و در پایان کلاس دیگر شک نداشتم که بیمه، شغلی است که در ادامه زندگی‌ام خواهم داشت.

  1. ‌ اگر بخواهید بیمه زندگی را به ساده‌ترین مفهوم تعریف کنید، چه می‌گویید؟

بیمه زندگی یعنی آینده‌نگری با تمرکز بر رفاه خانواده و عزیزان. افراد برای آینده خود تلاش‌های زیادی می‌کنند اما معمولا اغلب انسان‌ها بر پول و کسب سود متمرکز می‌شوند. این تمرکز ممکن است توجه انسان را از سایر جوانب زندگی پرت کند. اما بیمه زندگی نوعی از آینده‌نگری است که از لحظه شروع تا انتها، هدف اصلی‌اش محافظت از امنیت و رفاه حال و آینده خانواده و عزیزان است.

  1. ‌ چه برنامه‌هایی برای دفتر خود در پیش دارید؟

در دفتر آرمان برنامه ما پرورش نماینده‌هایی هست که غیرقابل جایگزین باشند. یعنی از نظر فنی و مشاوره مالی و بیمه در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرند که هم مورد اعتماد و احترام جامعه قرار بگیرند و هم درآمد بالایی داشته باشند.

  1. ‌ به عقیده شما نقش شبکه فروش در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه زندگی چیست؟

شبکه فروش با ارزش‌ترین دارایی شرکت‌های بیمه است. اعتبار شرکت بیمه به سهامداران و مدیران و منابعش نیست بلکه به داشتن شبکه فروش حرفه‌ای است. بدون شبکه فروش کارآمد افراد جامعه از خدمات شرکت‌های بیمه مطلع نمی‌شود و فرصت‌های زیادی از مردم و شرکت بیمه گرفته می‌شود.

  1. ‌ به نظر شما دلایل و عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور نسبت به میانگین جهانی آن چیست؟

مهم‌ترین دلایل آن شامل بی‌اعتمادی عمومی ناشی از زیاد دروغ شنیدن، شرایط نا مناسب اقتصادی خصوصا تورم و بیکاری، شبکه فروش ناکارآمد و غیر حرفه‌ای و سابقه منفی برخی شرکت‌های بیمه می‌شود.

  1. ‌ تنوع در عرضه انواع بیمه‌های زندگی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر را در جلب توجه آحاد جامعه تا چه اندازه موثر می‌دانید؟

تا چند سال قبل حتی کسی به تنوع محصولات بیمه زندگی فکر هم نمی‌کرد. هر شرکت بیمه یک محصول بیمه زندگی داشت و نمایندگان سعی می‌کردند به هر طریق ممکن همان یک محصول را برای تمام مشتریان احتمالی مناسب‌سازی کنند و به خورد مشتری بدهند! شاید علت برخی نارضایتی‌ها از صنعت بیمه همین باشد که یک محصول عمومی عمر و سرمایه‌گذاری را به هر قیمتی به تمام مشتریان ارائه می‌کردند. بنابراین امروزه با تنوع محصولات بیمه زندگی، می‌توان محصولی متناسب با نیازهای اقشار مختلف جامعه ارائه کرد تا بیمه‌گزاران به نهایت انتفاع دست یابند.

  1. ‌ در آینده در صنعت بیمه کشور، عرضه چه نوع از انواع بیمه‌های زندگی را موثر و کارآمد می‌دانید؟

بیمه‌های زندگی کوتاه‌مدت و فیکس ایندکس و یونیت لینک جذابیت بیشتری خواهند داشت.

  1. ‌ شما به عنوان عضوی از شبکه فروش بیمه باران چگونه هموطنان خود را از ضرورت خرید بیمه‌های زندگی آگاه می‌کنید؟

دفتر آرمان به عنوان یکی از دفاتر بازاریابی بیمه باران، بر گسترش شبکه فروش متمرکز است؛ زیرا ما به پرورش نمایندگان توانمند برای آگاه‌سازی جامه باور داریم.

  1. ‌ به عنوان یک شهروند، نقطه ضعف‌های بیمه‌های زندگی را در چه می‌بینید؟

تورم دشمن شماره یک بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار است که شرکت بیمه باران توان مقابله با آن را دارد، البته با کمک اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری. بنابراین به نظر من در وضعیت فعلی، عدم بروزرسانی مقررات سرمایه‌گذاری مهم‌ترین نقطه ضعف بیمه‌های زندگی است.

  1. ‌ وجه تمایز شرکت بیمه باران با سایر شرکت‌های بیمه‌گر در چیست؟

بیمه باران عملکرد بیمه‌گری و مالی شفافی دارد. مدیران خلاق و نوآور دارد. تیم سرمایه‌گذاری حرفه ای دارد. به حقوق مشتریان احترام می‌گذارد و به معنی واقعی از شبکه فروش خود حمایت می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.