بیش‌از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه شخص ثالث هستند

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی:

 بیش‌از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه شخص ثالث هستند

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی از وجود بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه شخص ثالث در کشور خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی امروز در سفر به شهر اراک در نشست بررسی مشکلات این حوزه گفت: سه میلیون وسیله نقلیه سواری هم در کشور بیمه نامه ندارند و بخش زیادی از وسایل کشاورزی و راه سازی فاقد بیمه نامه هستند.

وی افزود: بر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالت، تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی اعم از خودروی سواری، موتورسیکلت، وسایل کشاورزی و راه سازی و انواع قطار‌ها مشمول بیمه اجباری شخص ثالث هستند و باید بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند که در صورت تخلف، با آنها برخورد می شود.

بر اساس قانون بیمه اجباری نباید هیچ خدماتی از جمله معاینه فنی و کارت سوخت به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه داده شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی با تاکید بر این اینکه این تصمیم ۱۰۰ درصد به نفع مردم است گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های حرام قرار داریم و دیه امسال در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های عادی ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شده، در صورتی که وسیله نقلیه فاقد بیمه باشد هزینه زیادی را مقصر باید متحمل شود که البته توسط صندوق تأمین پرداخت می‌شود، اما این هزینه را صندوق بازیافت خواهد کرد.

صندوق تامین خسارت‌های بدنی پارسال بیش از چهار هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که بیشتر مربوط به موتورسیکلت و خودرو سواری بدون بیمه بوده است.

قمصریان گفت: افرادی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند به این امید نباشند که صندوق تامین خسارت‌های بدنی خسارت را پرداخت می‌کند و آگاه باشند که صندوق از دارایی‌ها، سهام، یارانه و هر امکانی که برای صندوق مهیا باشد استفاده خواهد کرد. 

وی افزود: با مشارکت صندوق و ستاد دیه اکنون در زندان‌ های کشور زندانی ناشی از تصادف رانندگی وجود ندارد و با این همکاری‌ها در اولین فرصت نسبت به آزاد شدن فرد در بند اقدام می‌شود، اما مبلغ از مقصر بازیافت می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.