کیش مقاومت قابل قبولی در برابر زلزله دارد

رییس سازمان مدیریت بحران:

کیش مقاومت قابل قبولی در برابر زلزله دارد

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ارزیابی‌ها از «کیش» حاکی از آن است که این جزیره پایداری قابل قبولی از لحاظ سازه در برابر حوادثی همچون زلزله دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، «محمدحسن نامی» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به زلزله‌های رخ داده در جنوب کشور طی سال گذشته، اظهار کرد: مقاومت «کیش» در برابر زلزله‌های ۶ ریشتری نشان داد که به ایمنی و استحکام این جزیره توجه ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که حتی وقوع زلزله‌های پنج ریشتری در کشور می‌تواند خسارات قابل توجهی به بار آورد، مقاومت سازه‌های کیش در برابر زلزله‌ ۶ ریشتری نشان داد که این جزیره یک جامعه نمونه پایدار است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جزیره «کیش» در بحث توجه به استحکام سازه‌ها باید الگویی برای سایر مناطق در کشور باشد، اضافه کرد:‌ آموزش مردم در افزایش پایداری جامعه به هنگام بحران ضروری است و جزیره کیش نشان داد که به این پایداری دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۲۰ سال گذشته فقط ۱۲ زلزله بالای هفت ریشتر در ایران رخ داده است، گفت: اگر بتوان مقاومت سازه‌های کشور را تا هشت ریشتر ارتقاء داد، دیگر زلزله در ایران به عنوان یک تهدید مطرح نخواهد بود.

«نامی» مشارکت مردم در بحث ایمنی ساختمان‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد:‌ بدون احساس مسوولیت مردم در برابر ایمنی ساختمان‌ها، رسیدن به این مهم ممکن نیست.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار توجه ویژه به مقاوم سازی سازه‌های راهبردی جزیره کیش شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.