بیش از ۱۲هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دراختیار سفرهای اربعین

بیش از ۱۲هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دراختیار سفرهای اربعین

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام مناسب‌سازی پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت، از خدمات‌رسانی بیش از ۱۲ هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، داریوش باقرجوان تمهیدات سازمان را در خصوص تامین ناوگان برای سفرهای اربعین تشریح کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده که از سال گذشته برای تسهیل تردد زائران اربعین انجام شد، اقدامات سخت‌افزاری از جمله آماده‌سازی پایانه‌های مسافری، پایانه‌های مرزی، پایانه‌های مجاور پایانه‌های مرزی مسافری و همچنین مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای اربعین انجام شده است و کارگاه‌ها به دلیل اتمام عملیات عمرانی به زودی جمع می‌شود.

آغاز طرح اربعین حسینی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، وی یادآور شد: از شنبه ۲۱ مرداد پیش‌فروش بلیت‌های سفرهای اربعین به سمت مرزهای اربعین انجام شد که با استقبال مناسبی از سوی مردم مواجه بود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پیش‌بینی شرایط پردرخواست و پرزائر در سفرهای اربعین امسال، توضیح داد: تمامی تلاش ما این است تا از تمامی ظرفیت‌ها علاوه بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای تسهیل در تردد زائران بهره ببریم.

باقرجوان از پیگیری موضوعات توسعه ناوگان خبر داد و در این خصوص گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بالایی از ناوگان جاده‌ای در مسافت‌های میانی و بلند به طرح تردد اربعین اختصاص یافته است در صدد هستیم تا بتوانیم ظرفیت ناوگان مینی‌بوسی، ون و سواری را از طریق سامانه‌های نرم‌افزاری، همچنین به شکل حضوری و فیزیکی در اختیار زائران قرار بدهیم تا در سفرهای داخل کشور بتوانیم زائران را پوشش بدهیم.

بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، نهادها و ارگان‌ها برای تسهیل در تردد زائران اربعین

وی افزود: تلاش شده است تا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و معادن همگی استفاده شود و این اقدام به تدریج در حال انجام است. اگرچه تاکنون به عدد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نرسیدیم اما انتظار داریم تا در روزهای آتی و در آغاز سفرهای اربعین تکمیل شود. این طرح یک طرح ملی است و بنابراین حتما باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تسهیل در تردد رخ دهد.

مناسب‌سازی پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت 

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در سفرهای رفت بازه زمانی فراتر است اما در سفرهای بازگشت مرزهای اربعین به ویژه مرزهای مهران، شلمچه و چزابه بیشترین تقاضای سفر را دارند تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت آماده سازی و مناسب سازی شود که این کار با تلاش شبانه‌روزی همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای انجام شد.

امکان رزرو و خرید سفرهای بازگشت جاده‌ای اربعین فراهم است

باقرجوان از انجام پیش‌فروش بلیت برای مسیرهای رفت اربعین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای بازگشت از عراق به داخل ایران نمی‌تواند دقیق باشد زیرا زمان‌بندی بازگشت از عراق دقیق نیست و به شکل خطی انجام می‌شود به همین سبب، همزمان برای سفرهای بازگشت بلیت، قابل رزرو و خرید است.

وی در خصوص میزان اتوبوس‌های آماده برای سفرهای اربعین توضیح داد: از مجموع ۱۵ هزار دستگاهی که کارت حمل و نقل هوشمند دارند، حدود ۷ هزار دستگاه توان حرکت و پیمایش مسیرهای ۳۰۰ کیلومتر به بالا را دارند و در سفرهای اربعین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در کنار آن بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

بهره‌مندی از ناوگان حمل و نقلی کشورهای همسایه برای اربعین

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: مصوبات از ستاد مرکزی اربعین در زمینه تامین ناوگان از کشورهای همجوار داریم که در نهایت چنانچه توان داخلی و دستگاه‌های دولتی پاسخگو نباشد ناگزیر هستیم تا از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

باقرجوان افزود: پیش‌بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سفرهای درون شهری و سفرهای اربعین در این ایام نیازمندی ۱۶ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است که تلاش می‌کنیم با مدیریت و کار شبانه روزی حداکثر بهره برداری از ظرفیت موجود ناوگان را داشته باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.