فرهنگسازی بیمه پارسیان با ارائه محصولات متنوع بیمه‌ای

فرهنگسازی بیمه پارسیان با ارائه محصولات متنوع بیمه‌ای

باید توجه داشت که رشد صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن، علاوه بر ارائه طرح‌های متنوع بیمه‌ای، از طریق آگاهی بخشی در جامعه و فرهنگسازی صورت گرفته که بخشی از این امر مهم در کودکی شکل می‌گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبارپول، سواد مالی به معنای داشتن درک درست از مفاهیم مالی و استفاده از این دانش در مدیریت دارایی‌ها و برنامه‌ریزی برای مسائل مالی در زندگی، تعریف می‌شود. داشتن سواد مالی به انسانها کمک می‌کند تا برآورد دقیقی از درآمد و هزینه‌های خود داشته و برای مخارج خود برنامه‌ریزی کنند. بر همین اساس نیز در زندگی پیچیده امروز داشتن سواد مالی به یک ضرورت تبدیل شده و افراد برای رسیدن به ثبات و امنیت مالی و مدیریت بهتر دارایی‌ها باید به این ابزار مسلط شوند.

از طرفی، آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوانان امروزه اهمیت بسیاز زیادی پیدا کرده و بسیاری از کارشناسان تاکید می‌کنند که بهتر است این مهارت و مفاهیم مرتبط با آن از همان دوران کودکی به کودکان آموخته شود. مفاهیمی که می‌توانند در آینده به آن‌ها کمک کنند تا موفقیت مالی بیشتری به دست آورند.

در حقیقت بسیاری از ناکامی‌های مالی و عدم مدیریت صحیح منابع در بزرگسالی و میانسالی از عدم آموزش درست سواد مالی به کودکان و نوجوانان ناشی می‌شود. اگر افراد در نخستین سال‌های زندگی با سواد مالی و مفاهیم آن آشنا شوند و در سال‌های بعد به مرور به آموخته‌های خود اضافه کنند، آینده‌ای روشن‌تر از پیش برای خود خواهند ساخت.  بنابراین در آموزش سواد مالی باید کودکان را با مفاهیم مهم این حوزه مانند بدهی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، وام، بیمه، اعتبار و … به صورت ساده آشنا کنیم تا بتوانند این آموزه‌ها را در آینده به کار بگیرند.

یکی از بهترین راه‌های آموزش سواد مالی به کودکان، آموزش مفاهیم بیمه به آنهاست. در همین راستا خرید بیمه زندگی برای کودکان و دادن آموزش‌های لازم در زمینه بیمه زندگی یک روش کاربردی، امن و مطمئن برای آنها در زمینه آموزش سواد مالی است.

لزوم آموزش مفاهیم بیمه به کودکان
باید توجه داشت که رشد صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن، علاوه بر ارائه طرح‌های متنوع بیمه‌ای، از طریق آگاهی بخشی در جامعه و فرهنگسازی صورت گرفته که بخشی از این امر مهم در کودکی شکل می‌گیرد.

بر همین اساس، در سال‌های اخیر به همت بیمه مرکزی و وزارت آموزش و پرورش اقداماتی جهت آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم بیمه و نقش آن در زندگی آینده شان آغاز شده و در همین زمینه کتاب‌هایی نیز در قالب داستان به چاپ رسیده که در آن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در قالب داستان و با زبان کودکانه معرفی شده است. علاوه بر آن زنگ بیمه مدارس که هر ساله در آذرماه توسط بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه در تهران و سایر استانها نواخته و همراه آن برنامه‌های آموزشی بیمه‌ای برای دانش‌آموزان تدارک دیده می‌شود، نیز یکی از گامهای مهم صنعت بیمه برای این فرهنگسازی است.

چرا که دانش‌آموزان در مدرسه، بسیاری از مفاهیم را می‌آموزند و چه بهتر که مفاهیم بیمه‌ای و آشنایی با خدمات بیمه نیز در همین دوران مدرسه به آن‌ها آموزش داده شود تا آن‌ها نیز بتوانند خانواده‌های خود را برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تشویق و ترغیب کنند.

اما در کنار تمام این موارد، ارائه طرح‌های بیمه‌ای مخصوص کودکان یکی از موارد مهم در زمینه آموزش مفاهیم بیمه به آنان و فرهنگسازی در این زمینه است. بطوریکه به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه با ارائه طرح‌های مناسب کودکان و آموزش مزایای بیمه به آنها می‌تواند، گام مؤثری در افزایش ضریب نفوذ بیمه بردارد.

یکی از شرکت‌هایی که همواره در این مهم کوشیده شرکت بیمه پارسیان است. این شرکت با ارائه طرح‌های چون بیمه عمر و زندگی کودکان، طرح ستاره دنباله‌دار و طرح سکه پارسیان تلاش کرده است تا فرهنگسازی بیمه در جامعه را از کودکی پی‌ریزی کند.

بیمه زندگی پارسیان طرح کودکان
طرح ویژه کودکان با هدف امنیت خاطر والدین و سرمایه‌گذاری مطلوب برای آتیه فرزندان و رفاه کامل آنان در دوران جوانی جهت تامین مواردی از قبیل هزینه تحصیلات، ازدواج، تهیه مسکن و …، توسط بیمه پارسیان طراحی شده است. این طرح دارای ویژگی منحصر به فردی است که طبق آن، پرداخت حق‌بیمه یکجا در ابتدای قرارداد صورت گرفته و بیمه گزار علاوه بر بهره مندی از مزایای بیمه ای، ماهیت تشکیل اندوخته مطمئن و مناسب را در پایان مدت قرارداد ایجاد خواهد کرد. در این بیمه‌نامه که از بدو تولد کودک قابل ارائه است، امکان برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای در طول مدت بیمه‌نامه و نیز دریافت سرمایه بیمه نامه (به صورت یکجا یا مستمری) در پایان قرارداد برای فرزندان وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 طرح ستاره دنباله‌دار بیمه پارسیان
شرکت بیمه پارسیان همچنین طرح ویژه‌ای برای کودکان زیر هفت سال، با نام ستاره دنباله دار ارائه کرده است که طی آن والدین می‌توانند از کودکی و با سرمایه‌گذاری کوچک و محدود آینده کودکان خود را بیمه‌ کنند. تا در آینده نیازهای مالی از جمله اشتغال، ازدواج، مسکن و خودرو تا حدودی مرتفع شود. از مزایای این طرح می توان به سودآوری تضمینی و قطعی، امکان شروع با سرمایه کم، نقدشوندگی بالا، امنیت و شفافیت در سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه در برابر تورم و معافیت مالیاتی اشاره کرد.

طرح سکه بیمه پارسیان
شرکت بیمه گپارسیان، با هدف گسترش و ترویج فرهنگ بیمه ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه طرح سکه پارسیان را نیز در سال ۱۴۰۲ کلید زد. این طرح که از زیر مجموعه طرح‌های بیمه زندگی است؛ کودکان و نوجوانان را فارغ از سن پوشش داده و می تواند در برآورده کردن هزینه‌های آینده آنها، به خانواده‌ها کمک کند.

از مزایای این طرح می توان به پرداخت سود تضمینی و مشارکت، برخورداری از پوشش بیمه ای، سایر مزایای بیمه های زندگی و … اشاره کرد. همچنین در این طرح مسائلی مانند پرداخت هزینه های تحصیل، پرداخت هزینه های بعد از تحصیل، تضمین درآمد تا پایان عمرو آموزش آینده نگری مالی دیده شده است.

در پایان گفتنی است، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص طرح‌های بیمه پارسیان می‌توانند با شعب و نمایندگی‌های بیمه پارسیان در سرتاسر کشور تماس حاصل کنند. همچنین مرکز ارتباط با مشتریان به شماره ۸۲۵۹-۰۲۱ داخلی یک، آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان این شرکت است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.