برنامه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در بهار قرآن

برنامه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در بهار قرآن

سازمان منطقه آزاد کیش با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه های ویژه ای را با دو رویکرد فرهنگی و گردشگری برگزار می کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، به منظور بهره مندی کیشوندان و گردشگران از فضای فرهنگی و معنوی ماه مبارک رمضان، معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان برنامه های متنوعی را در این ماه پرفضیلت تدارک دیده است.

اجرای غبارروبی و آماده سازی مساجد نمازخانه ها و تهیه بسته های فرهنگی، برگزاری ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه (س) در مسجد خاتم الانبياء (ص)، برگزاری جزء خوانی قرآن کریم در ۶ مسجد مساجد خاتم الانبیاء (ص) حضرت زینب (س)، امام حسن مجتبی (ع)، امیرالمومنین(ع)، امام رضا(ع) و مسجد نور و برگزاری جزء خوانی قرآن کریم ویژه بانوان در فرهنگسرای قرآن و عترت از جمله برنامه های ماه مبارک رمضان در جزیره کیش است.

همچنین ویژه برنامه های قرآنی در مکتب قرآن مرجان، برگزاری ۴ کرسی تلاوت قرآن کریم، برپایی ضیافت افطار در شهرک سحر و کمپ صبا و مناجات خوانی و سحوری خوانی، مناجات خوانی و برگزاری مراسم سحری در کنارساحل و پخش در رسانه ملی، اجرای طرح روشنا در فرودگاه کیش و اسکله تفریحی، برپایی ایستگاههای "قرآن بخوانید و جایزه بگیرید" ویژه کودکان و ویژه برنامه های شبهای قدر و شهادت حضرت علی (ع) از دیگر برنامه هایی است که معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ماه مبارک رمضان برگزار می کند.

بر اساس این گزارش اجرای جشن عید سعید فطر، برگزاری دوره های فشرده حفظ قرآن کریم (طرح مبین)، برپایی سفره افطاری بزرگ و میزبانی از کیشوندان و گردشگران، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) و پارک ماهیگیر، برپایی بازارچه تربچه برای عرضه صنایع دستی سوغات غذاهای سنتی و خانگی در اسکله تفریحی و ارسال پیامک های ویژه رمضان برای کیشوندان و گردشگران نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

همچنین در طول ایام ماه مبارک رمضان کیشوندان و گردشگران شاهد برگزاری مسابقه پیامکی قرآنی با همکاری صدا و سیمای مرکز کیش و برنامه های مناسبتی و اجرای تماشاخانه بهار در بهار، برپایی سی شب سفره های افطار در مساجد بازارها و نمازخانه ها، برپایی ایستگاه بهار در بهار کودک و نوجوان در سالن ترانزیت فرودگاه و برپایی موکب افطاری ساده در دو منطقه از جزیره کیش خواهند بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.