پوشش بیمه مسئولیت مدیرساختمان چیست و چرا باید آن را تهیه کنیم؟

پوشش بیمه مسئولیت مدیرساختمان چیست و چرا باید آن را تهیه کنیم؟

اگر مدیر ساختمان هستید آیا می‌دانید بر اساس قانون، مسئول پرداخت خسارت برخی حوادث ساختمان از جمله رخ دادن حادثه برای نظافت‌چی، سرایدار، تعمیرکار تاسیسات، باغبان و یا سقوط سنگ و آجر از نمای ساختمان بر سر عابرپیاده، حادثه حین استفاده از آسانسور برای ساکنین یا مهمانان  و… ، شما هستید؟

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبارپول، نکته‌ای که خوب است مدیران یا هیات مدیره ساختمان‌ها بدانند این است که برخی شرکت‌های بیمه، پوششی متناسب با مسئولیت آنها در قبال حوادث رخ داده در ساختمان طراحی کرده‌اند که هنگام بروز خسارت، پا پیش گذاشته و خسارات مالی و جانی را پوشش دهد.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان در قبال ساکنین، اشخاص ثالث و مشاعات ساختمان، یک نوع پوشش بیمه مسئولیت است که مدیران یا هیات مدیره ساختمان آن را تهیه می‌کنند تا چنانچه در نتیجه قصور و سهل انگاری مدیر ساختمان خسارت جانی و مالی به ساکنین، اشخاص ثالث و مشاعات وارد شود و منشاء این خسارت ناشی از مشاعات ساختمان باشد، شرکت بیمه پس از احراز مسئولیت مدیر ساختمان و در صورت لزوم مطابق رای محاکم قضایی نسبت به پرداخت خسارت اقدام ‌کند.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان در بیمه پارسیان
روزانه حوادث بی  شماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می‌تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارایه بیمه مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید داشتن بیمه مسئولیت برای شما الزامی است برای اینکه ممکن است، مسئول خسارت یا آسیبی که به دیگران و اموالشان وارد شده است شناخته شوید و شاید از عهده پرداخت خسارت آن برنیایید. مناسب‌ترین راه برای جبران چنین خسارت‌هایی بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان است که با پرداخت مبلغی اندک توسط اقشار گوناگون جامعه، آرامش را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. این بیمه نامه از شما در مقابل هرگونه ادعای خسارت ناشی از حوادث غیر عمدی در مشاعات ساختمان که باعث آسیب به افراد و اموال آنها می شود، حمایت می‌کند.

بر اساس ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی در صورتی که فردی به واسطه بی احتیاطی، بی مبالاتی و یا عدم مهارت کافی باعث فوت، نقص عضو و یا خسارات مالی به شخص دیگر گردد، محکوم به جبران خسارت خواهد بود.

بر همین اساس این بیمه نامه، مسئولیت مدنی مدیر و یا هیات مدیره ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری را در قبال خسارت وارد به ساکنین، مراجعین و اشخاص ثالث ناشی از حوادث بوقوع پیوسته در مشاعات ساختمان در صورت احراز مسئولیت آنان تحت پوشش بیمه قرار می دهد.

مسئولیت بیمه گزار در قبال اشخاص ثالث و ساکنین ناشی از مشاعات ساختمان صدمات جانی وارده به شخص بیمه گزار طبق آیین نامه حوادث مصوب شورایعالی بیمه، خسارات ناشی از توسعه آتش‌سوزی به ساختمان‌های مجاور، حوادث احتمالی وارد به  نگهبانان، باغبانان و یا کارگران، حوادث ناشی از سقوط اجسام از ساختمان، خسارت جانی وارده به ساکنین و اشخاص ثالث ناشی از استفاده از آسانسور و یا پله برقی و …. مطابق شرایط و تعهدات بیمه نامه، از پوشش‌های این بیمه نامه هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر فقط کافیست با ۸۲۵۹-۰۲۱ مرکز ارتباط با مشتریان بیمه پارسیان تماس حاصل کرده یا به آدرس https://parsianinsurance.ir/ مراجعه کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.