اختصاصی/ رویایی که محقق شد؛ عملیات بانکی بدون حضور در شعب

اختصاصی/ رویایی که محقق شد؛ عملیات بانکی بدون حضور در شعب

رویای دریافت کامل خدمات بانکی بدون مراجعه حضوری به شعب، همراستا با تحولات نوین جهانی، برای اولین بار در قالب بانکداری ویدیویی توسط دو بانک با سابقه ملت و پاسارگاد، محقق شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، توسعه شگفت انگیز فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، جهان و به تبع آن دنیای بانکداری را به سرعت دگرگون کرده است. در دهه های اخیر، فناوری ها به طور چشمگیری در تمام جوانب زندگی ما تأثیر گذاشته‌اند و بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. با پیشرفت فناوری های نوین، صنعت بانکی نیز تغییرات اساسی را تجربه کرده و برای رفاه حال مشتریان و توسعه بهتر خدمات خود، از این فناوری ها بهره برده است.

فناوری های نوین باعث شدند که بانکداری از روش های سنتی به بانکداری دیجیتال و نوین تبدیل شود. روش های ارتباطی مشتریان با بانک بهبود یافته و امکاناتی مانند بانکداری آنلاین، پرداخت الکترونیکی و اپلیکیشن های موبایل برای مدیریت حساب های بانکی ارائه شده است. این فناوری ها باعث سرعت بخشیدن به عملیات بانکی، کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مشتریان شده‌اند.

در حقیقت، امروزه در دنیای رقابتی بانکی پیشتاز است که تجربه‌های سهل و ساده و در عین حال رضایت بخش برای مشتریان خود فراهم می‌کند. یکی از این دست اقدامات، بانک ملت اقدام به ارائه بانکداری ویدیویی کرده که در نوع خود بی‌نظیر است.

مگابانک ملت پلتفرم چندمنظوره جدید بانک ملت است که خدمات مختلف بانکی را در کنار قابلیت‌هایی برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری ارائه می‌دهد. در همین راستا، بانکداری ویدئویی بانک ملت، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا به صورت آنلاین و از هر نقطه کشور، مسائل و مشکلات بانکی خود رابا کارشناسان بانکی مطرح کرده وراهکار دریافت کنند.

محصول بانکداری ویدئویی یکی از مدل‌های بانکداری دیجیتال بوده و در دسته‌بندی محصولات حوزه بانکداری تعاملی قرار می‌گیرد. این خدمت با هدف کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعبه‌های بانک، افزایش رضایت‌مندی و ارتباط مؤثرتر با ایشان ارائه می شود.

حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه بانک با مشتری با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیرحضوری از طریق (e-KYC) از مزایای بانکداری ویدیویی محسوب می‌‌‌شود.

در واقع  این محصول نوآورانه با هدف ارائه نسل جدید خدمات بانکی، فارغ از موقعیت فیزیکی مشتری و یا بانک، تولید شده است. پایگاه‌های ویدیویی می توانند به عنوان مکمل شعبه اصلی عمل کنند و با اتصال به یک متصدی ویدیویی و از راه دور خدماتی نظیر پرداخت اقساط، برداشت پول و تنظیم وقت مراجعه را انجام دهند. با کمک بانکداری ویدیویی بانک‌ها می‌توانند خدمات و تراکنش‌های بسیاری را از راه دور و کاملاً مشابه مراجعه به بانک برای مشتریان خود ممکن سازند.

در این راستا بانک ملت به‌عنوان بانکی پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی، محصول بانکداری ویدئویی برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان رونمایی کرد که براساس آن حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان برقراری ارتباط با مشتری در ساعت‌های غیر اداری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی از مهمترین مزایای خدمت جدید ارائه شده بانک ملت است.

گفتنی است، تمرکز اولیه بانکداری ویدئویی بانک ملت، ارائه خدمات انتقال وجه و همچنین افتتاح حساب از طریق این درگاه است که امید است با استقبال متقاضیان تعداد خدمات ارائه شده در آینده افزایش یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.