كتاب كلان داده متحول كننده صنعت بیمه منتشر شد

كتاب كلان داده متحول كننده صنعت بیمه منتشر شد

کتاب «کلان داده؛ متحول کننده صنعت بیمه»، نوشته کران سود و منتشر شده در سال 2022 ترجمه زهرا شجاعی، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، کتاب «کلان داده؛ متحول کننده صنعت بیمه» در هجده فصل شامل «به کارگیری دستگاه‌های پوشیدنی و برنامه‌های کاربردی سلامت در صنعت بیمه»، «فناوری‌های نوظهور کلان داده‌ها در بازار بیمه»، «پذیرش اینترنت اشیا و خدمات در صنعت بیمه هند»، «فناوری‌های نوظهور در بخش بیمه: شواهدی از مرور علمی»، «عملکرد پیش‌بینی صنعت بیمه هند با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و ماشین بردار»، «فناوری زنجیره بلوکی به عنوان فناوری نوظهور در بازار بیمه»، «جمع سپاری بیمه و علم تجزیه و تحلیل: سه‌گانه آینده بیمه»، «کلان داده در نوآوری بیمه»، «کاربرد تحلیل کلان داده و چشم اندازهای بهبود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش بیمه»، «استفاده از کلان داده در ابداعات صنعت بیمه در چین»، «تحولات جدید در بخش بانکداری و تاثیر آن: کووید ۱۹»، «تاثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بر اثر آن بر بخش بیمه هند: محرک‌های اصلی»، «کاربرد تحلیل کلان داده-ابزارها و روش‌ها-در بخش بیمه»، «نوسازی صنعت بیمه غیر زندگی هند با شبکه قابل اعتماد: فناوری زنجیره بلوکی»، «شمول مالی دیجیتال»، «اثربخشی ادراک شده از تحول دیجیتال و استفاده از فناوری بیمه در مالت: مطالعه‌ای در زمینه توافق سبز اتحادیه اروپا»، «مقررات حفاظت از داده‌های عمومی برای کاهش ریسک در صنعت بیمه» و «بازار بیمه مبتنی بر قانون امنیت سایبری» تدوین شده است.

این کتاب از جمله کتب تخصصی در حوزۀ بیمه است که به مفاهیم کلان داده و کاربردهای آن در انواع بیمه‌های زندگی و غیرزندگی و تحلیل کلان داده برای بهبود عملیات و وضعیت مالی بیمه مدیریت ریسک و نااطمینانی، حفظ و جذب مشتریان و... می پردازد.

در کتاب «کلان داده متحول کننده صنعت بیمه»، چارچوب مفهومی استفاده از کلان داده برای هوش تجاری در صنعت بیمه تعریف شده است و دربارۀ عوامل مؤثر بر رویه‌ها و استانداردسازی و ابتکارات نظارتی بحث شده است. تمرکز بر استفاده از علوم داده در فرمول‌بندی قیمت گذاری محصول بیمه، بهینه‌سازی آن، پیش‌بینی مطالبات و کشف تقلب شرح داده شده است. همچنین نقش کلان داده در رشد اقتصاد پایدار همراه با چارچوب قانونی برای اشخاص ثالث قابل اعتماد اخلاق و تمکین از دولت ارائه شده است.

این کتاب بر محدودیتهای بالقوه کلان داده، نیروی محرکه آن و اجرای قانون امنیت سایبری برای صنعت بیمه تمرکز دارد و تمام جنبه‌های صنعت بیمه را پوشش می‌دهد و بینشهای ارزشمندی را در مورد اینکه چرا استخراج و تحلیل کلان‌داده‌ها برای رویه‌های فعلی و روندهای آتی ضروری است نمایان می‌کند.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «کلان داده متحول کننده صنعت بیمه» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره تلفن 22066063 داخلی 666 تماس حاصل فرمایند.

خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

کلان داده متحول کننده صنعت بیمه.jpg

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.