مشترکان بدمصرف برق در انتظار قبض‌های میلیونی باشند

مشترکان بدمصرف برق در انتظار قبض‌های میلیونی باشند

یک‌شنبه, ژوئن 2, 2024 - 16:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: مشترکان پرمصرف در صورت رعایت‌نکردن الگوی مصرف در تابستان قبض‌های میلیونی دریافت خواهند کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیز با بیان اینکه مشترکان پر مصرف که ۵.۲ درصد کل مشترکان برق کشور هستند و بسیار پرمصرف بوده و حدوداً چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند گفت: این گروه باید هوشیار باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف خود، قطعاً در تابستان با قبض‌های میلیونی روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۶ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگو ممنوع بوده و تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای میزان مصارف کمتر از الگو، مازاد بر الگو تا ۱. ۵ برابر، مازاد بر الگو تا ۲. ۵ برابر، و میزان مصارف بیش از ۲. ۵ برابر به ترتیب با ضرایب ۰. ۵، ۱. ۵، ۲. ۵ و ۵ برابر هزینه تأمین برق محاسبه و دریافت می‌شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به راه‌اندازی پویش «باانرژی» باهدف افزایش مشارکت مردم در طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف برق که با اهدای پاداش‌های متنوعی نیز همراه است، خاطرنشان کرد: این پویش با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ممکن و جلب همکاری و مشارکت ورزشکاران، هنرمندان و اهل فرهنگ و رسانه کشور به دنبال بهینه‌سازی مصرف برق است که امیدواریم به این وسیله بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهیم.

رجبی مشهدی گفت: مشترکانی که با این پویش همراهی کرده و علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق به‌عنوان یک سرمایه ملی؛ هزینه‌های خود را کاهش داده و درعین‌حال از جوایز ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند می‌شوند.

وی در باره مشترکان پرمصرف افزود: امید است این گروه از مشترکان نیز با همراه شدن با سایر مشترکان، توجهی به پویش «باانرژی» داشته و سهمی هر چند اندک در کاستن از ناترازی برق کشور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شب گذشته مدیرعامل توانیر در این باره گفت: امسال برای همراهی مشترکان پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شده که علاوه بر پاداش‌های سال گذشته، جوایز دیگری تعیین شده است و به قید قرعه مشترکان خوش مصرف اهدا خواهد شد.

«مصطفی رجبی مشهدی» ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، ۲۰۷ و تارا نیز پیش‌بینی شده که مشترکان می‌توانند با کسب و جمع‌آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی این محصولات نیز شرکت کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.