تحقق ۱۸ هزار میلیارد تومان حق‌بیمه فقط در یک‌ماه توسط بیمه دی

تحقق ۱۸ هزار میلیارد تومان حق‌بیمه فقط در یک‌ماه توسط بیمه دی

فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شرکت بیمه دی با نماد ودی، پذیرفته شده در بازار اول فرابورس با سرمایه ثبت شده‌ ۵۹۵ میلیارد تومان و ارزش بازار پنج هزار و ۶۴۳ میلیارد تومانی منتشر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، در اردیبهشت ماه جاری، شرکت بیمه دی توانست عملکرد قابل توجه ای از خود بر جای بگذارد تا پیش از پیش به همگان نشان دهد که مسیر روبه رشد را با سرعت بیشتری ادامه می دهد. بیمه دی در اردیبهشت ماه امسال از بخش حق بیمه صادره (شامل قبولی اتکایی) به درآمد چشمگیر ۱۷ هزار و ۸۰۹ میلیاردتومان دست پیدا کرد.
میزان درآمدی که “ودی” در دومین ماه از بهار سال جاری از بخش نام‌برده شناسایی کرد، یک هزار و ۴۰۹ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته و ۵۲ درصد رشد را نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته نشان می‌دهد.درآمدی که توسط بیمه دی در این دوره ماهیانه کسب شد، بیانگر بیشتر بودن این مبلغ از میانگین درآمد ماهانه سال ۱۴۰۲ بوده است؛ درآمد یک‌ماهه این شرکت بیمه ای هشت هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان بالاتر از میانگین درآمد ماهانه سال ۱۴۰۲ ثبت شده است شایان ذکر است که عملکرد بیمه دی به قدری در این دو ماه خوب بوده که از میانگین درآمد یک سال گذشته هم بالاتر بوده است.

بیمه دی از ابتدای سال مالی تاکنون که بیش از دو ماه از آن گذشته است، توانست ۱۸ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان درآمد تجمیعی محقق سازد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.گفتنی است که “ودی”تا به اینجای کار و با دو ماه فعالیت موفق شده است که درآمد حق بیمه صادره ۱۲ ماهه سال گذشته را به میزان ۱۰۴ درصد پوشش دهد و این پوشش ۱۰۴ درصدی سال گذشته آن هم تنها در دو ماه، از عملکرد فوق العاده شرکت بیمه دی حکایت دارد.
بیشترین درآمدزایی بیمه دی که از فروش حق بیمه صادره خود در اردیبهشت ماه داشت، متعلق به رشته بیمه «درمان» بود که از این بخش توانست ۱۷ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد، این رشته بیمه در این دوره ۹۸ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده است. دیگر رشته بیمه درآمدزای “ودی” در این دوره بخش «ثالث – اجباری» با مبلغ ۱۸۴میلیارد تومان اعلام شد که یک درصد از درآمد ماهانه را تشکیل می‌دهد.

اما بیمه دی در اردیبهشت ماه از رشته های بیمه ای دیگری مانند «ثالت مازاد، حوادث سرنشین، بدنه خودرو، آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، کشتی، هواپیما، نفت و انرژی، حوادث، زندگی اندوخته دار، زندگی غیر اندوخته دار و پول» درآمد کسب کرد که شامل یک درصد از تفکیک درآمدی ماهانه این شرکت شده است.

اما آنسوی حق بیمه صادره در گزارش فعالیت ماهانه، خسارت پرداختی شرکت های بیمه‌ای است. همانگونه که شرکت های بیمه از طریق صدور بیمه نامه ها کسب درآمد می کنند، باید خسارت های وارده را هم پرداخت کنند که مبلغ خسارت پرداختی هم در گزارش این شرکت ها درج می شود.گزارش خبرنگار پایشگر حاکی است: شرکت بیمه دی در اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر یک هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که در مقایسه با ماه گذشته، میزان خسارت پرداختی ۱۴۱ درصد و در مقاسیه با دوره مشابه سال گذشته ۷۶درصد افزایش داشته است.

این میزان افزایش، نشان دهنده توانمند بودن “ودی” در پرداخت خسارت ها است.بیمه دی بیشترین خسارتی که در دوره یک ماهه اردیبهشت پرداخت کرده، مربوط به بخش «درمان» با مبلغی در حدود یک هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان بوده است که سهم ۹۴ درصدی از خسارت پرداختی این شرکت را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم و سوم، رشته های بیمه ای « ثالث-اجباری و بدنه خودرو» قرار گرفته اند. همچنین “ودی” به رشته بیمه های «ثالت مازاد، حوادث سرنشین، بدنه خودرو، آتش سوزی، بابری، مسئولیت، مهندسی، کشتی، حوادث، زندگی اندوخته دار و زندگی غیر اندوخته دار» در اردیبهشت ماه خسارت پرداخت کرده است.

شرکت بیمه دی همچنین در پایان اردیبهشت ماه سال جاری یا به عبارتی در پایان فعالیت دو ماهه توانست به تراز تجمیعی مثبت ۱۶ هزار و ۶۳۶ میلیاردتومانی برسد. بخش عمده ای از این مبلغ مربوط به فعالیت مثبت و فوق العاده این شرکت در اردیبهشت ماه است.
در پایان شایسته است با نگاهی به جایگاه روابط عمومی در شرکت های بیمه، مطلب را به پایان برسانیم.طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه دی که عملکرد قابل ملاحظه‌ای در مدت مدیریت خود داشته است، مدتی است که با انتخاب مدیر روابط‌عمومی، نقش پررنگ و بسزایی در شناساندن و رسانه ای شدن اخبار و رویدادهای این شرکت ایفا کرده است.

مجید ملازاده که با حکم وی به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل این شرکت منصوب شده، اتفاقی خوشایند و قابل تمجیدی است. بیمه دی با انتصاب مجید ملازاده که از افراد صاحب سبک و متخصص رسانه و روابط عمومی است، قرار است دستاوردهای دیگری به کارنامه خود اضافه کند.ملازاده که دارای مدرک کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت است، و بیش از دو دهه سابقه فعالیت در حوزه رسانه را دارد، از خبرنگاران و مدیران باتجربه و خوش نام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است و قبل از این مدیریت روابط عمومی و مشاور رسانه ای چندین سازمان و شرکت را بر عهده داشته است.

سرعت و دقت در انتشار اخبار و رویدادهای بیمه دی در رسانه‌های گروهی مختلف، البته مورد توجه سهامداران و ذینفعان این شرکت نیز قرار گرفته که حاکی از رضایت آنها است.به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد بسیار مناسب مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و سایر مدیران ارشد این شرکت، باید منتظر اخبار مثبت و درخور توجهی از بیمه دی در سطح رسانه‌ها باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.