کیشوندان بهسازی محیط برای مبارزه با پشه آئدس را جدی بگیرند

کیشوندان بهسازی محیط برای مبارزه با پشه آئدس را جدی بگیرند

هفتمین جلسه کمیته تخصصی بهسازی محیط شورای سلامت کیش با محوریت پیشگیری و مبارزه با بیماری های منتقله از آئدس های مهاجم برگزار شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، این نشست با حضور معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، رییس مرکز بهداشت جزیره ونمایندگان نهادها و ادارت مرتبط برگزار شد و درخصوص راهکارهای مقابله ومبارزه با پشه آئدس تبادل نظر و راهکار ارائه شد.

علیرضا فاطمیان پور در این نشست با اشاره به اهمیت مشارکت مردم دربحث مبارزه با پشه آئدس گفت: در کنار تلاش نهادها وبخش خصوصی، مشارکت مردمی رکن موثر دیگر درمبارزه با پشه آئدس است .

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: اگر به اندازه کافی درخصوص مبارزه با این پشه مهاجم حساسیت به خرج ندهیم بر همه ابعاد فعالیتی در جزیره کیش اثر می گذارد لذا هر یک از ما باید به عنوان یک کیش بان محیط زندگی خود را بهسازی کنیم.

فاطمیان پور تاکید کرد: پروژه های بخش خصوصی نیز باید دقت کنند بهسازی محیط ساختمانی خود را در دستور کار قرار دهند و دراین خصوص نظارت های لازم نیز در دست انجام است.

رییس مرکز بهداشت جزیره کیش هم دراین نشست گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: تمامی بخش های بهداشتی، درمانی، محیط زیست، عمرانی ، اجرایی و بخش خصوصی کیش درحال رصد، شناسایی و نابودی این حشره موذی هستند اما مشارکت مردمی یکی از الزامات کنترل شرایط است.

گفتنی است شناسایی زیستگاهها و انجام اقدامات ایمنی، برخورد قانونی با پروژه هایی که نسبت به از بین بردن زیستگاههای ایجاد شده و ایمن سازی محیط کاری خود اقدام نمی کنند و افزایش اطلاع رسانی وآموزش به شهروندان از محورهای اصلی طرح وبررسی شده دراین نشست بود.همچنین شماره تلفن 124 برای اعلام مشاهدات مردمی از زیستگاههای پشه آئدس اعلام شد.

درپایان این نشست درخصوص برنامه ی اجرایی هریک از حوزه ها تصمیم گیری و دستور کار صادر شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.