در هیاهوی بازارهای مالی، شرکت‌های بیمه زندگی کجای این معادله‌اند؟

بدعت و نوآوری راهکار توسعه شرکت‌های بیمه‌گر؛

در هیاهوی بازارهای مالی، شرکت‌های بیمه زندگی کجای این معادله‌اند؟

بررسی تحولات اخیر اقتصادی خانوارهای ایرانی نشان از این دارد که با وجود مصائب اقتصادی متعدد و افزایش روزبه‌روز نرخ تورم، تمایل زیادی برای ورود به بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری وجود دارد تا نگرانی از بابت کاهش ارزش سرمایه به حداقل برسد. 
 

به گزارش دیوان اقتصاد، با عنایت به همین گرایش، طی سال‌های اخیر شرکت‌های بیمه‌گر با ارائه ویژگی‌های مختلف تلاش کرده‌اند نقش موثری در حفظ ارزش سرمایه ‌بیمه‌گذاران ایفا کنند.

شرکت بیمه باران که پنج سال پیش با همت گروهی متخصص در بازارهای مالی کشور پا به صنعت گذاشت، با تکیه بر مهم‌ترین مزیت رقابتی خود یعنی برخورداری از مدیران و سیاست‌گذارانی که به بازارهای مالی کشور اشراف دارند، محصولاتی را مناسب با ذائقه و نیاز مخاطبان ارائه داد.

از آنجایی که براساس آئین‌نامه بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه‌گر موظف هستند براساس فرمولی از پیش تعیین شده، سرمایه بیمه‌گذاران را در بازارهای مالی به جریان بیاندازند، همواره محدودیت‌هایی برای ورود به بازارهای پرریسک‌تر در پیش پای خود دارند.

با این وجود، بررسی کارنامه بیمه باران نشان می‌دهد این شرکت توانسته با خطوط قرمز و موانع بندبازی کند تا پاسخ مناسبی به نیازهای افرادی که بدون نیاز به دانش تخصصی سرمایه‌گذاری مایل به تجربه یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک و تضمینی هستند، در چنته خود داشته باشد.

تخصیص سود قطعی ۲۹ درصدی  

با اقتباس از هدف‌گذاری‌ها و اطمینان بخشی به آینده است که سود قطعی ۲۹ درصدی عملکرد ۱۴۰۲ به بیمه‌گذاران تخصیص یافته، این شرکت علی رغم نوسان‌های شدید بازارهای مالی و خطرات متعددی که در مسیر سرمایه‌گذاری پرریسک برای آحاد جامعه وجود دارد، با اعطای سودی معقول و همواره جاری در تلاش است، راهکار امنی برای مقاصد پس‌اندازی باشد.

همچنین سود قطعی به تمامی بیمه‌نامه‌های بیمه‌گذاران سازمانی طبق توافقات، تعلق گرفته تا با بهره‌مندی از سود مرکب، ذخایر ریاضی بیمه‌گذاران بتواند در جهت انتفاع هر چه بیشتر آن‌ها نقش‌آفرینی کند.

مقایسه بازارهای مالی با بیمه باران 

اگرچه مقایسه بیمه‌های زندگی با سایر ابزارهای مالی به دلیل ماهیت متفاوت، شاید چندان علمی و منطقی به نظر نرسد، با این وجود برای افرادی که در آستانه تصمیم‌گیری برای سرنوشت مالی خود و خانواده‌شان هستند، این مقایسه‌ها می‌تواند راهگشا و کارساز باشد. با همین دیدگاه، جدول زیر به طور خلاصه و با تکیه بر آمار و ارقام بیانگر عملکرد خوب بیمه باران است و تاکیدی بر این گزاره که با نوآوری و خلاقیت می‌توان توجه آحاد جامعه به بیمه‌های زندگی را به عنوان ابزاری بدون ریسک و با بازدهی معقول برای تامین آتیه جلب کرد.

بیمه




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.