آغاز دومین جشنواره ملی نی‌انبان در جزیره کیش 

آغاز دومین جشنواره ملی نی‌انبان در جزیره کیش 

چهارشنبه, ژولیه 3, 2024 - 13:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دومین جشنواره ملی نی‌انبان با استقبال خوب مردمی در جزیره کیش آغاز شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، ناصر قاسمی‌نیا، رییس دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش در نشست پیش از آغاز آیین افتتاحیه گفت: معرفی موسیقی فاخر ایرانی و ایجاد فضای معرفی این موسیقی ارزشمند یکی از برنامه های معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درسالهای اخیر است. 

وی افزود: نی انبان که از سال 1394 به عنوان میراث ناملموس ملی در فهرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ثبت شده است قدمتی دیرینه داشته و با نغمه‌های روح‌ نواز روایتگر قصه‌های جنوب است و این شاخصه ها دستمایه شکل گیری و اجرای این جشنواره شده است.

بابک عامل، دبیر دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش نیز با توجه به برگزاری دور دوم انتخابات کشورمان گفت: با توجه به شرایط، تصمیم گرفته شد این جشنواره در بازه زمانی دو روزه برگزار شود و با وجود فشردگی برنامه ها، استقبال خوبی از این جشنواره شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که ما در این جشنواره «نی‌انبان را برای خود نی‌انبان» می‌خواهیم، گفت: شناساندن این ساز وموسیقی منحصر بفرد جنوب یکی از اهداف این جشنواره است و در کنار برگزاری این رویداد هنری، برگزاری تور عکاسی گروه‌ها و کارگاه آموزشی نی‌انبان از برنامه‌های جنبی دومین جشنواره ملی انبان است.

گفتنی است پس از این نشست آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور 8 گروه نی انبان نوازی از استانهای مختلف کشورمان برگزار شد.

شایان ذکر است براساس برنامه ریزیهای انجام شده کنسرت چهار گروه شرکت کننده در دومین جشنواره ملی نی‌انبان جزیره کیش ۱۳ تیرماه از ساعت 20 تا 22 در کنسرت هال پانوراما برگزار می شود و در همین روز از ساعت 23 در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش با برپایی آیین اختتامیه، جشنواره نی انبان جزیره کیش به کار خود پایان می دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.