سرمایه‌گذاری و حمایت از نخبگان؛ راهبرد جدید فولاد هرمزگان برای خلق ارزش

مدیرعامل شرکت عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری و حمایت از نخبگان؛ راهبرد جدید فولاد هرمزگان برای خلق ارزش

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: این شرکت با نگاه ملی و با هدف شکوفایی ظرفیت نخبگان و توسعه نوآوری، «مرکز نوآوری و فناوری هرمز» را راه‌اندازی کرده و از این طریق، با تمرکز بر جذب استعدادهای دانشگاهی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، زمینه خلق ارزش‌افزوده و توسعه فناوری در این شرکت و به‌طورکلی کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، علیرضا رحیم، در آیین بهره‌برداری از مرکز نوآوری و فناوری هرمز (بندرعباس) گفت: خوشبختانه هیئت‌مدیره شرکت در خصوص مسائل فناورانه و نوآورانه با یکدیگر هم‌نظرند و به‌طور کامل از فعالیت‌های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه حمایت می‌کنند. افتتاح مرکز نوآوری و فناوری هرمز در بندرعباس نیز در همین راستا بوده است. یکی از مهم‌ترین اهداف مرکز نوآوری جذب نخبگان دانشگاهی و فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت‌ آن‌ها در عرصه‌های پژوهشی و نوآورانه است.

وی افزود: با پیمودن مسیر امروز به‌شکل گذشته نمی‌توان برای آینده برنامه‌ریزی و حرکت کرد. ازاین‌رو باید طرحی نو بیندازیم و نگاه جدید به همه مسائل، به‌ویژه نوآوری داشته باشیم. امروزه نخبگان صنعت با کمترین سابقه کار می‌توانند با ارائه طراحی‌های نو و فناورانه، بیشترین فایده را برای صنایع در زمینه طراحی خط و تولید محصول داشته باشند. باید بتوانیم با نسل جدید و نخبگان مستعد استان هرمزگان ارتباط درست برقرار کنیم و از توانمندی‌های آن‌ها بهره لازم را ببریم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از مرکز نوآوری و فناوری هرمز به‌عنوان بخش حیاتی شرکت یاد و اضافه کرد: باید از این مرکز به دنبال خروجی و نتیجه قابل‌توجه و ملموس باشیم. قطعاً با توجه کردن به نخبگان و استفاده از استعداد آن‌ها در این مسیر، علاوه بر اینکه مرکز نوآوری خود به‌تنهایی درآمدزا خواهد بود، برای فولاد هرمزگان نیز ارزش‌افزوده بالا و به‌تبع آن سودآوری مناسبی خواهد داشت.

رحیم در پایان تصریح کرد: این مرکز می‌تواند با مستحکم کردن بیش‌ازپیش ارتباط بین صنعت، دانشگاه و نخبگان، زمینه جهش فولاد هرمزگان در حوزه‌های گوناگون فناوری و نوآوری را فراهم سازد.

گفتنی است مرکز نوآوری و فناوری هرمز در محل پارک علم و فناوری بندرعباس با حضور علیرضا رحیم مدیرعامل، هیئت‌مدیره، جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان به بهره‌برداری رسید. همچنین در این آیین سایر اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران فولاد هرمزگان دیدگاه‌های را در خصوص تحولات جهانی در حوزه نوآوری و فناوری، راهکارهای رسیدن به سیر تحولات جهانی و نیز استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در خصوص احداث این مرکز مطرح کردند و مقرر شد جلسات و رایزنی‌ها برای تقویت ارتباط مرکز بندرعباس و مرکز تهران با بخش‌های مختلف شرکت و همچنین جلسات مرتبط با حوزه نوآوری و تکنولوژی به‌منظور حل چالش‌ها و گلوگاه‌های تولیدی در مرکز نوآوری فولاد هرمزگان در پارک علم و فناوری برگزار شود.

مرکز فناوری و نوآوری متشکل از ترکیبی از نیروهای تخصصی در حوزه‌های فناوری، نوآوری، تحلیل صنعتی، داده و ارتباط با اکوسیستم نوآوری بوده و ساختار دقیق آن با پیشنهاد دبیر کمیته و تأیید کمیته فناوری تعیین می‌شود و با هدف پایش مستمر تحولات فناورانه، نوآوری‌های صنعتی و روندهای تحول دیجیتال، به‌منظور پشتیبانی دانشی از فرایندهای تصمیم‌گیری، غربالگری و تدوین راهبردهای فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند. این مرکز به‌منظور تولید آزمایشی محصولات طراحی‌شده در مرکز تهران و پیاده‌سازی شاخص‌های توسعه پایدار در شرکت فولاد هرمزگان از طریق تمرکز بر اقتصاد چرخشی به بهره‌برداری رسیده و اهداف زیر را دنبال می‌کند:

ایجاد پایلوت پلنت و آزمایشگاه‌های مرتبط با توسعه محصولات در محل کارخانه نوآوری هرمز؛
ارتباط و همکاری با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی منطقه‌ای جنوب کشور؛
پایش مستمر ترندهای صنعتی و علمی جهت شناسایی شکاف تکنولوژی موجود؛
تعریف و ایجاد پروژه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال در راستای افزایش بهره‌وری و مدیریت انرژی؛
همکاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های منطقه‌ای در راستای توسعه سبد محصولات؛
مدل‌سازی و تعریف پروژه‌های نوآورانه و فناورانه جهت پیاده‌سازی شاخص‌های توسعه پایدار در شرکت فولاد هرمزگان از طریق تمرکز بر اقتصاد چرخشی.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.