شکوفایی و رونق کیش با استفاده از ظرفیت‌های "اقتصاد دریا پایه"

شکوفایی و رونق کیش با استفاده از ظرفیت‌های "اقتصاد دریا پایه"

سازمان منطقه آزاد کیش از همکاری و تعامل وزارت صمت در جهت تحقق سیاست‌های کلی توسعه "اقتصاد دریا پایه" و اجابت تکالیف دستگاه های اجرایی مطرح در قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه و پیشرفت کشور استقبال می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، جلسه هم اندیشی و نحوه تعامل و همکاری این سازمان با وزارت صمت درخصوص راهکارهای استفاده حداکثری از ظرفیت های دریا و اقتصاد دریا پایه که در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده است؛ با حضور امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت سه شنبه20 شهریور در دفتر سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

در این جلسه به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد کیش عزت‌اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و سینا صدوقی عضو موظف هیات مدیره این شرکت، هادی خسروانی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و ابراهیم هاشم ورزی سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.

 تامین مالی، خدمات کسب و کار ، تعاملات بین المللی، مشارکت مردمی و فن آوری با رویکرد اقتصاد دریا و پیشنهاد برگزاری کنفرانس ملی اقتصاد دریا محور برای توسعه کسب و کارهای دریا پایه با حضور ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان های منطقه، نمایندگان دستگاه های مرتبط، انجمن ها و فعالان این حوزه در نیمه نخست آبان ماه ۱۴۰۳ در جزیره کیش از جمله موضوعاتی بود که با حضور مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صمت بررسی شد.

همچنین در این جلسه امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که توسعه تامین مالی با بهره مندی از سرمایه‌‌های خرد مردمی و هدایت آنها به حوزه سرمایه گذاری از جمله اقتصاد دریا پایه، یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت در راستای رونق اقتصادی است؛ افزود: استفاده از بازار سرمایه برای تحقق این امر مورد توجه وزارت صمت است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از منابع جدید مالی همزمان با برنامه‌ریزی برای بهره مندی بهینه از منابع موجود، خاطر نشان کرد: هدایت نقدینگی سرگردان به حوزه سرمایه گذاری در راستای مقابله و کنترل تورم و آشنایی مردم با این حوزه ها است. 

اسدی ادامه داد: توجه به اقتصاد دریا محور موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی می شود.

همچنین عزت‌اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در این جلسه با اشاره به موقعیت جغرافیایی کیش و محدودیت دسترسی به آن که فقط از مسیر دریا و هوا امکان پذیر است؛ گفت: از هر گونه سرمایه گذاری مشارکتی و مردمی در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی کیش استقبال می کنیم.

 هادی خسروانی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در این جلسه با اعلام آمادگی این شرکت در مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های حوزه اقتصاد دریا پایه گفت: در این حوزه پروژه‌های سرمایه گذاری لازم تعریف نشده است که ورود به این حوزه نه تنها می‌تواند موجب توسعه شود بلکه درآمد زایی بالایی نیز برای جزیره کیش به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: بسترسازی برای توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری و صنعتی وظیفه اصلی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.