برگزاری نخستین یادواره شهدای کیشوند و بومی کیش

برگزاری نخستین یادواره شهدای کیشوند و بومی کیش

چهارشنبه, سپتامبر 25, 2024 - 14:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سرپرست مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان گفت: یادواره شهدای کیشوند و بومی گرامیداشت شهیدان علی تابش، محمد سعید آبادی، اکبر خانی، شاهرخ دایی پور، ابراهیم غلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی سیدین از ساعت ۱۹و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۵مهر در مصلی آغاز می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، ابراهیم فرجادی با بیان این که برای این یادواره از سردار سرتیپ حسین دقیقی مشاور عالی فرماندهی سپاه پاسداران به عنوان سخنران و نیز از حاج حنیف طاهری مداح اهل بیت دعوت شده است؛ افزود: پخش کلیپ معرفی شهدا و تقدیر از خانواده آنان از دیگر برنامه های این یادواره است.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، فرماندهی انتظامی و پایگاه پدافند هوایی، آموزش و پرورش و نهاد امام جمعه از برنامه های جانبی این یادواره می باشد.

بر اساس این گزارش،شهید علی تابش فرزند مرحوم ابراهیم، در سال ۱۳۶۰ و در سن ۱۷ سالگی، در منطقه عملیاتی گیلانغرب به شهادت رسید.

شهید محمد سعید آبادی در اول مرداد ۱۳۷۵ در چزابه و هنگام عملیات با انفجار مین به شهادت رسید.

سردار شهید ابراهیم غلامی جانباز شیمیایی، پاسدار بازنشسته و از فعالان بسیج جزیره کیش، در حین انجام مأموریت در مرزهای غربی کشور و در نقطه صفر مرزی به مقام والای شهادت نائل آمد.

جانباز شهید اکبر خانی تیر ۶۵ از قم به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد و در جریان عملیات کربلای پنج در دی همان سال در شلمچه در بمباران شیمیایی به مجروح شد و در اردیبهشت ۱۳۹۰ بعد از مدتی بستری در بیمارستان کیش آسمانی شد.

شاهرخ دایی‌پور از فرماندهان ایرانی حاضر در سوریه تیر ۹۷ در جریان مقابله با باقیمانده اشرار گروه تروریستی داعش در شهر بوکمال به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی سیدین در اواخر سال ۱۳۹۸ و ایام شیوع ویروس کرونا، به صورت جهادی و خود جوش غسل و کفن و دفن اموات کرونایی را به عهده گرفت و سرانجام در مرداد ۹۹ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و در شب عید غدیر دعوت حق را لبیک گفت.

گفتنی است قرار است یادواره شهدای کیشوند و بومی کیش هر سه سال یک بار همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.