آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

پنج‌شنبه, اکتبر 10, 2024 - 11:08 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با حضور احمد میدری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، مصطفی سالاری مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سابق و مهدی کرباسیان مدیرعامل اسبق این سازمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و همچنین معاونان، مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، احمد میدری با آروزی توفیق برای سالاری مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی از خدمات موسوی، مدیرعامل سابق و مجموعه کارکنان این سازمان قدردانی کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی حائز پیچیدگی‌های مختلفی است که به همین دلیل تلاش کردیم بهترین گزینه را برای مدیریت آن انتخاب کنیم. در دوره گذشته زمانی که بنده معاون رفاه وزارتخانه بودم تعداد بازنشستگان سازمان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود، اما امروز این عدد به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. یعنی طی سه سال به اندازه ۵۰ درصد کارکنان دولت به تعداد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی افزوده شده که عدد بسیار بزرگی است و پیچیدگی کار در این سازمان را نشان می‌دهد. از طرفی سازمان تامین اجتماعی از وضعیت کلان اقتصادی نیز متأثر است چون در شرایط رشد می‌تواند حق بیمه‌های خود را به شکل مناسب وصول کند.

میدری درباره سازوکار انتخاب مدیران جدید زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای انتخاب رئیس سازمان بهزیستی از فراخوان استفاده کردیم و الحمدلله مدیر باتجربه‌ای برای این مجموعه انتخاب شد. در صندوق فولاد نیز با توجه به شناختی که داشتیم یک مدیر راهبردی را انتخاب کردیم تا بتوانیم ماموریت‌های محوله را به درستی به سرانجام برسانیم. درخصوص سازمان تامین اجتماعی با توجه به پیچیدگی‌های موجود، باید کسی را انتخاب می‌کردیم که تجربه مدیریت این سازمان یا سازمان‌های مشابه را داشته باشد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به اندازه سازمان مالیاتی وصولی دارد و به اندازه وزارت بهداشت و درمان باز مدیریت درمان کشور را به دوش می‌کشد. بر اساس مجموعه بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که مدیریت سازمان را به آقای سالاری بسپاریم و امیدواریم که ایشان در این مسیر موفق باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی مشکلات موجود، بر ضرورت تفکیک عرصه اجرا از عرصه‌‌های سیاسی تأکید کرد و گفت: در سطح روسای سازمان‌ها یک وجه سیاسی وجود دارد که تعامل با مجلس، وزار و جامعه از جمله آن‌ها است که در سازمان تامین اجتماعی این تعاملات در حد یک وزیر است که قدرت اقتصادی سازمان و اهمیت سازمان تامین اجتماعی این تعاملات را تسهیل می‌کند. با تغییر دولت‌ها شبکه مدیران کشور عوض می‌شود. بر این اساس انتخاب جدید علاوه بر همراهی با گفتمان دولت می‌تواند این تعاملات را تسهیل کند. 

او با تقدیر از زحمات مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی درباره مدیرعامل جدید این سازمان گفت: آقای دکتر سالاری فردی است که می‌تواند آرزوها را به هدف تبدیل کند. چون آرزو امری دست نیافتنی است اما هدف چیزی است که قابل تحقق است و مدیرعامل جدید سازمان حائز این توانایی است.

ایشان توانست متناسب‌سازی و نسخه الکترونیکی را در سازمان آغاز کند و ان‌شاالله پس از این نیز موفق خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.