اعلام اولویت‌های اصلی برنامه‌ریزی در مناطق آزاد

 اعلام اولویت‌های اصلی برنامه‌ریزی در مناطق آزاد

رضا مسرور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست شورای معاونین و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد اولویت‌های مناطق آزاد را اعلام کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا مسرور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در اولین جلسه شورای معاونان و مدیران عامل مناطق آزاد به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های کلان در مناطق آزاد پرداخت و اعلام کرد: توسعه زیرساخت‌ها، وحدت و وفاق ملی با مجلس و قوه قضاییه در اصلاح و بهبود قوانین و مقررات و رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهش تولید و ایجاد اشتغال و برنامه های اقتصادی دولت چهاردهم اولویت های مهم در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری های مناطق آزاد خواهد بود.

مسرور به اجرای مدیریت مبتنی بر هدف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مدیریت مبتنی بر هدف نیازمند مشارکت فعال کارکنان در تعیین اهداف و برنامه‌ریزی دقیق برای دستیابی به آن است و اجرای این روش می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش کارایی دبیرخانه شورایعالی کمک کند.

وی در ادامه بر تشکیل کمیته ساده‌سازی فرآیندها و مقررات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد و گفت: ساده‌سازی فرآیندها، هم موجب حکمرانی مناسب و مطلوب می‌شود و هم رضایتمندی ساکنان و فعالان اقتصادی مناطق را به همراه خواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اشتراک تجربیات و ایده‌های خلاق مدیریتی و اجرایی در مناطق آزاد می‌تواند باعث رشد، حرکت و جهش در سایر مناطق شود، افزود: سازمان‌های مناطق آزاد باید ایجاد کمیته انتقال تکنولوژی را اولویت کاری خود قرار دهند و از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش کارایی و بهبود فضای کسب و کار استفاده کنند.

در ابتدای این نشست مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به ارائه گزارشی از عملکرد مناطق در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ پرداختند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.